۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
 برق ویلاهای غیرمجاز را قطع کنید نه واحدهای تولیدی!
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران عنوان کرد

برق ویلاهای غیرمجاز را قطع کنید نه واحدهای تولیدی!

پرنیان، مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: در شرایطی که برق ویلاهای غیرمجاز حتی یک ساعت هم قطع نشده اما برق واحدهای تولیدی به کرات قطع شده است.

به گزارش بازار، صابر پرنیان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران درباره چرخه معیوب اعطای تسهیلات بانکی به بنگاه‌های اقتصادی گفت: آمارهای سال گذشته و امسال حاکی از افزایش قابل توجه اشتغال در بخش تولید صنعتی و کشاورزی است.

وی با اعلام کاهش نرخ بیکاری در استان تهران گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری استان تهران به عدد ۸,۷ دهم درصد رسیده درحالیکه این عدد در ابتدای سال بالای ۱۱ درصد بود.

پرنیان کمبود نیروی کار و تأمین منابع مالی را از عمده مشکلات صنعتگران در بسیاری از شهرک‌های صنعتی بزرگ مانند «شمس آباد» و «عباس آباد» عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات دیگر واحدهای صنعتی کمبود شدید آب است.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران با اذعان به مشکل واحدهای اقتصادی در تأمین منابع مالی از بانک‌ها گفت: وابستگی بنگاه اقتصادی به منابع بانکی قطعاً آن را زمین خواهد زد زیرا چرخه سیستم تسهیلات بانکی در ایران معیوب است.

این مقام مسئول با اشاره به وجود ۴۵ هزار واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور و تعطیلی ۱۰ هزار واحد از آن گفت: در حال حاضر ۱۶ درصد واحدهای صنعتی تهران به دلایل مختلف تعطیل شده و ۷۰ درصد مشکلات واحدهای تعطیل هم ناشی از مسائل تأمین نقدینگی است.

پرنیان ردپای دلالان در حوزه مواد اولیه‌ مهم بخش تولید را ناشی از ایرادات نظام توزیع خواند و بیان کرد: تولیدکننده با همه سختی‌ها یک واحد صنعتی را احداث می‌کند، اما به دلیل عدم تزریق منابع دولتی، حتی برای تأمین آب و برق مصرفی خودش هم دچار مشکل است.

وی با اشاره به مشکلات زیرساختی واحدهای صنعتی اظهارکرد: تولیدکنندگان ما زیر بار تفاهم نامه‌ای بدتر از ترکمنچای رفتند و قبول کردند که برق واحدشان هفته‌ای دو روز و هر روز پنج ساعت قطع شود، اما متأسفانه شرکتهای برق به این هم قانع نشدند و بدون اطلاع، برق واحدهای صنعتی را قطع کردند و مواد اولیه و ماشین آلات آسیب دیدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در شرایطی که برق ویلاهای غیرمجاز حتی یک ساعت هم قطع نشده اما برق واحدهای تولیدی به کرات قطع شده است.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران متذکر شد: البته با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، قرار بر این شد که برخورد قانونی شود و نهایتاً هم اواخر تابستان این بی نظمی را پایان دادند.

پرنیان مهم ترین خواسته کارآفرینان و تولیدکنندگان را بهبود شرایط تولید و فضای کسب و کار و رفع بروکراسی اداری عنوان کرد و گفت: ما سرمایه‌های بسیار زیادی داریم که درصورت به کارگیری آن هیچ نیازی به سرمایه‌گذاری خارجی و وام نخواهیم داشت.

کد خبر: ۴۵٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha