۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
۹۲۳ طرح تولیدی در اردبیل از منابع صندوق کارآفرینی امید بهره‌مند شده‌اند
مدیر صندوق کارآفرینی امید اردبیل:

۹۲۳ طرح تولیدی در اردبیل از منابع صندوق کارآفرینی امید بهره‌مند شده‌اند

اردبیل- بابائی مهر، مدیر صندوق کارآفرینی امید اردبیل گفت: ۹۲۳ طرح تولیدی و اشتغال‌زا با پرداخت ۶۳۸ میلیارد ریال منابع حمایتی از طریق صندوق از تسهیلات مناسب و کم بهره بهره‌مند شدند.

هادی بابایی مهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ۹۲۳ طرح تولیدی در اردبیل از منابع صندوق کارآفرینی امید بهره‌مند شده‌اند، اظهار کرد: با اجرایی شدن این طرح‌ها زمینه اشتغال یک هزار و ۴۰۲ نفر فراهم شده تا در قالب طرح‌های اشتغال پایدار روستایی به رونق اقتصادی این مناطق کمک شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های استراتژیک و محوری صندوق کارآفرینی امید، عمدتا مربوط به روستاهای بدون بیکار، هر روستا یک محصول و تشکیل صندوق‌های خرد محلی است که سعی می‌کنیم در مناطق مختلف روستایی از طرح‌های پیشنهادی حمایت مالی را انجام دهیم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید اردبیل بیان کرد: روز گذشته طرح‌های افتتاحی با حضور رئیس جمهور به شکل ویدئوکنفرانس انجام شد که در استان نیز با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، در روستای سوها ۲۲ طرح به صورت نمادین به بهره‌برداری رسید تا در این روستا فرصت اشتغال برای همه جوانان و افراد جویای کار فراهم آید.

بابایی مهر تصریح کرد: صندوق کارآفرینی امید از ابتدای سال ۹۷ در استان پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی را با همراهی و همکاری روستائیان آغاز کرده که خوشخبتانه با این کار مناسب در بسیاری از مناطق روستایی و محروم فرصت اشتغال و رونق اقتصادی به وجود آمده است.

وی به عملکرد تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی امید استان در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: در بخش کشاورزی برای یک هزار و ۷۲۲ طرح ۴۶۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده تا زمینه اشتغال ۲ هزار و ۱۶۵ نفر فراهم آید.

مدیر صندوق کارآفرینی امید اردبیل از پرداخت تسهیلات برای ۳ هزار و ۲۳۱ طرح صنعتی با اشتغال ۳ هزار و ۸۷۷ نفر خبر داد و افزود: برای این طرح‌ها صندوق کارآفرینی امید استان بیش از ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

بابایی‌ مهر گفت: در بخش خدمات برای ۲ هزار و ۷۹۹ طرح ۵۱۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردیم تا فضای اشتغال برای ۳ هزار و ۳۵۷ نفر به وجود آید.

وی اظهار کرد: در بخش ازدواج، معیشت و نیازمندی‌های ضروری صندوق کارآفرینی امید استان برای ۴ هزار و ۹۷۱ متقاضی ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال روستایی و از محل مشارکت صندوق توسعه ملی در مجموع برای ۹۲۳ طرح در استان ۶۳۸ میلیارد ریال منابع پرداخت شده تا اشتغال یک هزار و ۴۰۲ نفر فراهم آید.

بابایی مهر طرح‌های قابل افتتاح صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل را در روز ملی روستا ۲۲ طرح اعلام و تصریح کرد: این طرح‌ها با اشتغالزایی ۲۷۴ نفر در حوزه کشت گیاهان دارویی، فرش و قالی، تولید قارچ، پرواربندی بره، گوساله، پرورش بوقلمون، گردشگری بین راهی، صندوق خرد زنان روستایی، بوم‌گردی، تولید پوشاک، باشگاه ورزشی، حوزه شیلات، گلیم‌بافی و جوراب‌بافی است.

وی در مورد تسهیلات پرداختی صندوق در شهرستان نمین نیز بیان کرد: در این شهرستان برای ۷۴ طرح با اشتغال ۹۴ نفر بیش از ۳۰ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده که در روستای بدون بیکار سوها ۲۲ فقره طرح که اغلب کشت گیاهان دارویی و گلخانه‌ای است، منابع پرداختی صندوق رقم قابل توجهی است.

کد خبر: ۴۵٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha