۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱
کارگروه تولید انگور و کشمش سالم در قزوین راه‌اندازی شود
مدیرکل جهاد کشاورزی قزوین:

کارگروه تولید انگور و کشمش سالم در قزوین راه‌اندازی شود

قزوین- مدیرکل جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: به منظور افزایش کیفیت تولیدات استان در حوزه انگور و کشمش نیاز است تا کارگروه تولید انگور و کشمش استان قزوین با حضور مدیران استانی راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار بازار، فاطمه خمسه عصر دوشنبه در جلسه هماهنگی تولید محصول سالم کشمش در استان قزوین که با حضور مسئولین استان و شهرستانی در جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم ترین موانع پیش روی صادرات انگور و کشمش استان قزوین در چند سال اخیر مسئله رعایت حد مجاز سموم کشاورزی بود که تلاش شد تا با ارائه آموزش های مفید به تاکداران این مسئله در استان مدیریت شود.

وی گفت: خوشخبتانه امسال محصول برداشتی از باغات استان قزوین با رشد کیفی و کمی خوبی مواجه بوده است این در حالی است که حد مجاز استانداردهای جهانی برای مصرف سموم نیز به صورت کامل رعایت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: بخش قابل توجهی از تولیدات امسال استان قزوین در حوزه انگور و کشمش با رعایت دقیق حد مجاز اسفتاده از سموم تولید شده است و با ادامه این فرآیند قطعا در بازه زمانی کوتاهی به  کشت ارگانیک محصولات کشاورزی در این حوزه دست پیدا خواهیم کرد.

خمسه اظهار داشت: به دلیل حساسیت باغات انگور در مواجهه به انواع آفات و آسیب پذیری زیاد محصول انگور مواجهه با آفات و روش های دفع آن به یک چالش جدی در این حوزه تبدیل شده است که طی چند سال گذشته با ایجاد ایستگاه های پایش آفت خوشه خوار انگور در استان قزوین تلاش شد تا روش های جایگزین برای استفاده از سموم به کار گیری شود.

وی گفت: اولویت جهاد کشاورزی تضمین امنیت غذایی در کنار سلامت مردم در کشور است و از این رو تلاش میکنیم تا بهره برداران و کشاورزان استان با روش های تولید ارگانیک آشنا و حد مجاز استفاده از سموم شیمیایی در تولیدات محصولات کشاورزی استان به صورت دقیق رعایت شود.

کد خبر: ۴۵٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha