۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
تهران سرد می‌شود/ بارش برف در ارتفاعات البرز
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

تهران سرد می‌شود/ بارش برف در ارتفاعات البرز

گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه تهران در روزهای آتی سرد می‌شود، وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۴ مهر و روزهای آتی اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۴ مهر و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی به کشور برای دو روز آینده در شمال‌غرب، سواحل دریای‌خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز بارندگی رخ می‌دهد که برای شرق و شمال‌شرق کشور این بارش‌ها به شکل پراکنده خواهد بود.

گودرزی بیشینه بارش‌های امروز را برای استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، شمال زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، و خراسان‌شمالی پیش‌بینی کرد و توضیح داد: در این مناطق رگبار شدید باران، رعدوبرق توامام با تندبادهای لحظه‌ای، کاهش دما و احتمالا بارش برف در ارتفاعات رخ می‌دهد که می‌تواند منجر به بالاآمدن آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان‌اب‌ها در مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر، برخورد صاعقه و اختلال در تردد جاده های کوهستانی شود.

وی توصیه کرد: حتما هموطنان در مناطق پربارس تمیهدات لازم را در نظر داشته باشند. ضمن آنکه طی این مدت دریای‌خزر، مواج و متلاطم است.

گوردزی گفت: از امروز تا پایان هفته در ارتفاعات البرز و ارتفاعات شمال غرب انتظار بارش برف را داریم. تهران برای امروز بارش های پراکنده و وزش باد را دارد. بیشینه ۲۶ درجه سانتیگراد است و هوای تهران روزهای آتی کاهش خواهد یافت.

کد خبر: ۴۵٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha