۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
۵۵ هزار تن گوشت قرمز در استان مرکزی تولید شد
رئیس جهاد کشاورزی مرکزی:

۵۵ هزار تن گوشت قرمز در استان مرکزی تولید شد

اراک- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از تولید ۵۵ هزار تنی گوشت قرمز در این استان خبر داد و گفت: تولید گوشت قرمز سه برابر میزان مصرف آن در استان است.

به گزارش خبرنگار بازار، مجید آنجفی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران حاضر در جهاد کشاورزی استان مرکزی طی سخنانی با بیان این که این استان در تولید گوشت قرمز در رتبه سوم کشوری قرار دارد، گفت: ۵۵ هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود که این رقم ۷۰ درصد بیشتر از نیاز استان است.

وی همچنین از افزایش ۵۰ درصدی تولید گندم در استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: امسال ۴۵۰ هزار تن گندم در استان تولید شد، که این رقم در سال‌های قبل حدود ۳۰۰ هزار تن بوده است.

آنجفی میزان گندم خریداری شده از کشاورزان را ۳۴۴ هزار تن برآورد کرد و گفت: میزان مصرف گندم در استان مرکزی به طور میانگین ۱۲۰ هزار تن است، که سه برابر نیاز در استان گندم تولید می‌شود و مازاد بر نیاز مصرف به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مرکزی همچنین از وجود ۱۷۸ گلخانه سبزی و صیفی موجود در این استان خبر داد و گفت: ۵۱ هزار تن محصول توسط این گلخانه ها در سال تولید می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی مرکزی همچنین از رشد حدود ۱۴ برابری تولید شیر خام در این استان خبر داد و گفت: تولید شیر خام در استان مرکزی از ۳۰ هزار تن به ۴۴۰ هزار تن رسیده و با احتساب تولید تا پایان سال این میزان به ۶۶۰ هزارتن می رسد

وی در خصوص تولید تخم مرغ در استان مرکزی نیز گفت: در استان ۳۲ هزار تن تخم‌مرغ تولید می‌شده که این رقم در سال گذشته به ۳۸ هزار تن رسیده و پیش‌بینی تولید برای امسال ۳۹ هزار تن است، که ۴۴ درصد تولید تخم‌مرغ در استان مصرف و مابقی به استان و کشورهای دیگر صادر می‌شود.

کد خبر: ۴۵٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha