۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷
راه‌اندازی ۲۸۵۰ واحد تولیدی در استان سمنان/ ۷۵ هزار نفر صاحب شغل می‌شوند
رئیس سازمان صمت استان سمنان:

راه‌اندازی ۲۸۵۰ واحد تولیدی در استان سمنان/ ۷۵ هزار نفر صاحب شغل می‌شوند

سمنان- تشنه دل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه اجرا و راه‌اندازی دو هزار و ۸۴۹ طرح و واحد تولیدی در استان در دستور کار است، گفت: با تکمیل این پروژه‌ها ۷۵ هزار نفر صاحب شغل می‌شوند.

علی تشنه دل در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به تعداد طرح‌های در دست اجرای استان سمنان در بخش صنعت و صنایع معدنی اظهار داشت: دو هزار و ۸۴۹ واحد با پیشرفت فیزیکی یکتا ۹۹ درصد و حجم سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریال در دست اقدام است.

وی بابیان اینکه با راه‌اندازی کامل این طرح‌ها پیش‌بینی‌شده می‌شود، حدود ۷۵ هزار نفر در استان مشغول به کار خواهند شد، تصریح کرد: ارائه تسهیلات رونق تولید، اجرای طرح‌های آب‌رسانی به واحدهای صنعتی و تقویت تولید صنایع صادراتی ازجمله سیاست‌های مهم این سازمان برای تحقق شعار سال و رفع چالش بیکاری است.

معرفی ۶۱۸ واحد تولیدی استان سمنان به بانک
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: طی سال مالی گذشته تسهیلات رونق تولید به ۳۶۸ واحد معدنی به ارزش ۱۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال و ۱۵۵ واحد صنعتی به ارزش ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و ۲۱۳ واحد به ارزش ۵۳۰ میلیارد ریال پرداخت‌شده است.

تشنه دل با اشاره به اینکه درخواست تسهیلات ۶۱۸ واحد به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی‌شده است، خاطرنشان کرد: در بخش بند الف تبصره ۱۸ در حوزه صنعت ۵۷ واحد به ارزش سه هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال و در حوزه کشاورزی ۱۷۰ واحد به ارزش ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی بابیان اینکه پرونده تسهیلات رونق تولید سال ۹۸ بسته‌شده است، یادآور شد: تسهیلات رونق تولید به‌صورت سهمیه‌ای نیست و سقف ارائه و پرداخت تسهیلات در سراسر کشور محدودیتی ندارد.

۳۳۰ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات رونق تولید ثبت‌نام کردند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به آغاز فرآیند ثبت‌نام متقاضیان برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سال ۹۹ بیان کرد: تاکنون ۳۳۰ واحد به ارزش چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی‌شده است که ۱۴۹ واحد به ارزش ۱۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند و سهم صنعت ۲۱ واحد و کشاورزی ۱۲۸ واحد است.

تشنه دل احیای واحدهای راکد را مهم‌ترین سیاست این سازمان در سال جاری برشمرد و اضافه کرد: ۱۳۲ واحد راکد در استان وجود دارد که در سال جاری هشت واحد احیا و به چرخه تولید بازگشتند و اکنون تعداد واحدهای تولیدی فعال استان یک هزار و ۶۹۷ واحد دارای پروانه بهره‌برداری است که با سرمایه‌گذاری ۵۹ هزار میلیارد ریال در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۴۹ هزار و ۸۰۰ نفر در این واحدها بیان کرد: در بخش معدن نیز ۶۴۸ واحد دارای پروانه بهره‌برداری هستند که با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای چهار هزار و ۸۵۰ نفر زمینه اشتغال را فراهم کرده است.

کد خبر: ۴۵٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha