۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
۵۱ درصد طرفدار بایدن و ۴۱ درصد طرفدار ترامپ هستند
نظرسنجی های جدید نشان داد؛

۵۱ درصد طرفدار بایدن و ۴۱ درصد طرفدار ترامپ هستند

ابتلای ترامپ به ویروس کرونا آسیب زیادی به محبوبیت وی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری امریکا زد. بسیاری بر این باور هستند که بی احتیاطی های او و عدم توجه به پروتکل های بهداشتی باعث ابتلای ترامپ و دهها نفر دیگر به این بیماری شده است.

بازار؛ گروه بین الملل: کمتر از یک ماه تا انتخابات ریاست جمهوری در امریکا باقی مانده است و رییس جمهوری امریکا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری است.

با وجود اینکه کاخ سفید تلاش می کند تا  شرایط او را از نظر سلامتی خوب نشان بدهد ولی اخبار منتشر شده در مورد داروهایی که به رییس جمهوری داده شده نشان می دهد که وی در وضعیت حادی از بیماری قرار دارد.

امروز سی ان ان خبر داد که از روز گذشته رییس جمهور دگزامتازون دریافت کرده است که به گفته پزشکان دارویی است که به بیماران حاد داده می شود. بی بی سی به نقل از پژوهشگران بریتانیایی نوشت: «دگزامتازون به بیمارانی داده می شود که برای تنفس از وینتیالاتور استفاده می کردند یا مکمل اکسیژن دریافت کرده بودند. این دارو باعث می شود تا  احتمال مرگ در بیمارانی که در وضعیت سخت بیماری کوید-۱۹ قرار دارند کاهش پیدا کند.»

پزشک ترامپ هم تایید کرده است که او در روز جمعه از مکمل های اکسیژن استفاده کرده است و این دوره ای بود که  رییس جمهور تب بالایی داشت و سطح اکسیژن خونش کاهش پیدا کرده بود. البته تلاش برای آرام نگه داشتن جامعه و نشان دادن سلامت و توانایی رییس جمهور ادامه دارد. از انتشار ویدیویی  از رییس جمهور خطاب به مردم امریکا در داخل دفتر کارش در بیمارستان گرفته تا حرکت او در داخل ماشینی در اطراف بیمارستان والتر رید و دست تکان دادن برای مردمی که به دلیل نگرانی در مورد سلامت او در اطراف بیمارستان جمع شده بودند. در این شرایط نگرانی در مورد قدرت وی در بازگشت به رقابتهای انتخاباتی و مدیریت این کشور را افزایش داده است.

سوالی که این روزها بارها در رسانه های امریکایی پرسیده می شود این است که ترامپ چه زمانی بیمار شده است و آیا در دوره هایی که در جلسات و گردهمایی ها حضور پیدا می کرد در مورد ابتلایش به کوید-۱۹ اطلاع داشته است یا خیر؟

حمایت از بایدن افزایش یافته است
 اما تاثیر این بیماری  ترامپ در میان مردمی که نظاره گر تحولات سیاسی امریکا هستند این بود که طرفداری از بایدن افزایش یافت. به گزارش نشریه مارکت واچ در روز ۵ اکتبر سال جاری فاصله این دو کاندیدا در سطح آرای کشوری به بیش از ۱۰ درصدی رسیده است. ارزیابی های انجام شده توسط مراکز افکار سنجی امریکا نشان داده است ۵۱ درصد از مردم امریکا طرفدار بایدن هستند در حالیکه تنها ۴۱ درصد اعلام کرده اند به ترامپ رای می دهند. مارکت واچ در مورد این تغییر رویکرد رای دهندگان امریکایی نوشت: «مردم امریکا از رفتار رییس جمهور ناراضی هستند و بر این باورند که او پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کرد، تجمعات بزرگ برگزار می کرد و افرادی که این پروتکل ها را رعایت می کردند را مسخره می کرد. مردم آمریکا می گویند او در مدیریت بحران کرونا بسیار ضعیف عمل کرده است و  با بی احتیاطی زمینه ابتلای خود و شمار زیادی از مردم را فراهم کرده است.»

هم اکنون این نگرانی وجود دارد که مردمی که در تجمعات قبلی برگزار شده توسط ترامپ شرکت کرده بودند هم به ویروس مبتلا شده باشند و در صورت صحت این مساله می توان اوج گیری دوباره بیماری در امریکا را انتظار داشت.

 بایدن یکی از منتقدان سر سخت سیاستهای ترامپ در مقابله با کرونا بود و بارها تاکید کرده بود که باید این ویروس جدی گرفته شود. او تمامی رقابتهای انتخاباتی اولیه خود را به صورت آنلاین و تلویزیونی انجام داد و تاکید کرد که مردم باید به صورت پستی در این انتخابات شرکت کنند تا احتمال ابتلا به ویروس در آنها کاهش یابد. دیدگاهی که دونالد ترامپ بارها آن را رد کرده است.

بایدن باید آرای الکترال را نیز کسب کند
پیشی گرفتن بایدن از ترامپ از ماه قبل شروع شده بود ولی در روزهای اخیر و بعد از ابتلای ترامپ به بیماری کوید-۱۹ این فاصله بیشتر شد. به گزارش «سی ان بی سی» بایدن برای پیروزی در انتخابات باید بتواند آرای الکترال را به خود اختصاص دهد و به همین دلیل است که در این دوره رقابتهای انتخاباتی او در ایالتهای کلیدی امریکا از جمله اوهایو و فلوریدا بیشتر می شود. باید در نظر داشت در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری هم هیلاری کلینتون از نظر شمار آرای کشوری در سطح بالاتری از ترامپ قرار داشت و ترامپ توانست آرای الکترال را به خود اختصاص دهد و پیروز این میدان شود.

به نظر می رسد ابتلای ترامپ به ویروس کرونا آسیب زیادی به موقعیت او در این رقابتهای انتخاباتی وارد کرده است. مارکت واچ در این زمینه نوشت: «۶۵ درصد از مردم امریکا یعنی ۹ نفر از هر ۱۰ نفر طرفدار حزب دموکرات و ۵ نفر از هر ۱۰ نفر طرفدار حزب جمهوری خواه بر این باور هستند اگر ترامپ این ویروس را جدی می گرفت و پروتکل های بهداشتی را رعایت می کرد به این ویروس مبتلا نمی شد و دهها نفر دیگر را نیز مبتلا نمی کرد. این دیدگاه زمانی مطرح شد که شمار زیادی از اعضای حزب جمهوری خواه که در این روزهای انتخاباتی در کنار ترامپ بودند یا در مجامعی که او تشکیل داده بود، شرکت کرده بودند اعلام کردند که به ویروس کرونا مبتلا شده اند و یا ۱۴ روز در قرنطینه خواهند بود و یا اینکه برای درمان به بیمارستان مراجعه کرده اند.»

کد خبر: ۴۵٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha