۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
تاکید بر تعامل صنعت با دانشگاه/ اهداف صنایع در قالب پایان نامه ها تدوین شود
دبیرکل اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز:

تاکید بر تعامل صنعت با دانشگاه/ اهداف صنایع در قالب پایان نامه ها تدوین شود

دبیرکل اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز گفت: ریشه یابی عارضه یابی در واحدهای تولیدی و صنعتی البرز در حوزه تولید نقش موثری در افزایش توان خط تولید واحدهای صنعتی ایفا می کند.

به گزارش بازار؛ به نقل از روابط‌ عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، مسعود قاسمی در نخستین جلسه کمیته رسانه جشنواره ملی امیرکبیر در استان البرز با اشاره به اهمیت تعامل میان صنعت و دانشگاه در تولید محصولات داخلی، با بررسی  راهکارهای افزایش کیفی و کمی مشارکت در این جشنواره اظهار کرد: آگاه سازی و اطلاع رسانی جشنواره ملی امیرکبیر و جذب مشارکت ها در البرز هدف اصلی  حضور در این جشنواره است.

دبیرکل اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز و دبیر کمیته رسانه جشنواره امیرکبیر در این استان با تاکید بر اینکه علم استفاده از تکنولوژی مورد نیاز حوزه صنعت باید در داخل کشور تولید شود، افزود: در این باره اکنون اقدامات موثری در سطح دانشگاه های کشورمان انجام شده است اما هنوز تا ایده آل ها فاصله داریم.

وی در ادامه گفت: اکنون بزرگترین محصولات تولیدی از نظر تکنولوژی در دانشگاه های معتبر دنیا تولید شده و در ادامه دستاوردهای این مجموعه های دانشگاهی از سوی بزرگترین سرمایه گذاران و تولیدکنندگان جهان خریداری می شود.

به گفته قاسمی کلینیک صنعت که در خصوص آن بارها صحبت های زیادی به میان آمده است، در واقع همان استفاده از ظرفیت فعالان دانشگاهی است که می توانند ارائه دهنده راهکار موثر برای شکوفایی هرچه بیشتر تولید و توسعه بخش صنعت باشند.

وی تاکید کرد که نیاز است پایان نامه های دانشگاهی دوره ارشد و دکترا بر اساس حل چالش های موجود کشور از جمله حوزه اقتصاد پایه ریزی شود.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی البرز افزود: بخش صنعت نیز در راستای تعامل با دانشگاه باید برنامه ها و اهداف خود را در قالب پایان نامه های تحصیلات دوره تکمیلی ودکترای دانشگاه ها پیاده سازی کند.

در این جلسه همچنین موضوعاتی در خصوص توجه به توان مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز در جهت گسترش سطح ارتباط صنعت با دانشگاه و همچنین توجه به ارتباط کاربردی میان کارفرمایان و کارآفرینان در عناوین پایان نامه های دانشجویی شرکت کننده در جشنواره امیرکبیر صحبت به میان آمد.

کد خبر: ۴۵٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha