۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
تولید محصولات باغی در قزوین ۱۰ درصد رشد کرد
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

تولید محصولات باغی در قزوین ۱۰ درصد رشد کرد

قزوین- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: تولید محصولات باغی در استان به دلیل افزایش بارندگی‌ها و مقابله مناسب با آفات سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد رشد کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، علی اکبری اظهار داشت: امسال ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی در قزوین تولید و برداشت شد که این مقدار ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت و وفور میوه در بازار حکایت از این موضوع دارد.

وی افزود: انگور، زیتون، میوه های هسته دار، گردو، بادام، فندق، گیاهان دارویی، پسته و زغال اخته به ترتیب فراوانی عمده محصولات باغی استان قزوین را تشکیل می دهند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین یادآور شد: مقابله موثر با سرمازدگی در زمستان سال گذشته و بهار امسال، شرایط جوی مناسب و بارندگی های فراوان و مقابله با امراض و آفات موجب رشد تولید محصولات باغی استان در سال جاری شده است

اکبری یادآور شد: قزوین در تولید محصولات باغی انگور، زیتون، گیلاس و زغال اخته رتبه های اول تا سوم کشور را در اختیار دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه به دنبال اصلاح و جوان سازی باغ های میوه به ویژه در محصولات مهمی نظیر انگور و پسته هستیم، افزود: با این اقدام ریسک فعالیت باغبانی کاهش می یابد و تولید کمی و کیفی محصولات افزایش پیدا می کند.

وی اظهار داشت: با کمک به ارتقای کیفیت محصولات باغی به دنبال ایجاد فرصت های صادراتی برای باغداران و ارزآوری از محل فعالیت های باغبانی هستیم.

کد خبر: ۴۵٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha