۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
لزوم پرداخت مالیات شرکت‌های بزرگ ایلام در داخل استان
استاندار ایلام تاکید کرد؛

لزوم پرداخت مالیات شرکت‌های بزرگ ایلام در داخل استان

ایلام- استاندار ایلام بر لزوم پرداخت مالیات و گردش مالی شرکت های بزرگ در داخل استان تاکید کرد و گفت: متاسفانه گردش مالی و پرداخت مالیات شرکت‌های بزرگ در خارج از استان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی‌دشتکی صبح دوشنبه در نشست کارگروه اقتصادی ایلام در محل استانداری با اشاره به شرایط سخت مالی کشور و دولت خواستار افزایش درآمدهای استان از روش‌های قانونی شد و گفت: امروز شرکت‌های بزرگی در ایلام مشغول فعالیت هستند که گردش مالی و پرداخت مالیات آن‌ها در خارج از استان است.

وی افزود: به رغم فعالیت شرکت های مختلف و بزرگ در استان اما درآمدهای کلان آنها به استانهای دیگر واریز می شود که این امر موجب کاهش درآمد مالیاتی استان و همچنین ارزش افزوده مالیاتی می شود.

استاندار ایلام در ادامه امور مالیاتی استان را ملزم به نظارت‌ بر امور این شرکت‌ها کرد و گفت: برای افزایش درآمد استان باید پرداخت مالیات و مالیات بر ارزش افزوده شرکت هایی که در استان کار می کنند در داخل همین استان واریز شود.

وی در ادامه با تاکید بر پیگیری جدی این مطالبه‌ عمومی از امور اقتصادی و دارایی استان خواست شرکت های مذکور را موظف به ارائه گزارش پرداخت مالیات و مالیات بر ارزش افزوده در استان کند.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه بیان کرد: همچنین لازم است که این شرکت ها قسمتی یا تمام گردش مالی خود را در استان انجام دهند و درصورت تمرد از آنان طبق قوانین جاری شکایت شود.

استاندار ایلام در ادامه از فرمانداران، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی استان خواست ظرف مدت یک هفته اطلاعات مربوط به شرکت های پیمانکاری فعال استان را در اختیار امور اقتصادی و دارایی استان قرار دهد تا با پیگیری علاوه بر انتقال گردش مالی این شرکت ها در استان، درآمد مالیاتی آنها و مالیات بر ارزش افزوده آنها به واسطه الزام به خرید از استان، نصیب خود استان ایلام شود.

وی  همچنین خواستار فروش اموال اضافی ادارات استان شد و گفت: این هم یک مسیر قانونی برای افزایش درآمد است و در این زمینه ادارات می توانند اموال مازاد خود را به مزایده و فروش بگذارند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به بحث کاهش مجوزها برای بهره برداری از آب های زیرزمینی تاکید کرد و گفت: این مجوزها باید به حداقل ممکن برسد زیرا این منابع متعلق به آیندگان است و نباید اجازه داد با صدور مجوزهای بی رویه باعث به خطر انداختن منابع آب استان و بیابانی شدن منطقه شوند.

کد خبر: ۴۵٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha