۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
بهره برداری از ۱۲ طرح برق رسانی به روستاهای هرمزگان
با دستور رئیس جمهور؛

بهره برداری از ۱۲ طرح برق رسانی به روستاهای هرمزگان

بندرعباس- با دستور رییس جمهور و همزمان در استان هرمزگان، ۱۵۰ طرح برق‌رسانی به مناطق روستایی و عشایری کشور به بهره برداری رسید که از این تعداد ۱۲ پروژه برق رسانی در هرمزگان بود.

به گزارش خبرنگار بازار، امروز بهره برداری از ۱۲ پروژه برق رسانی در هرمزگان به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان با حضور همایون حائری معاون وزیر نیرو در حوزه برق و انرژِی و فریدون همتی استاندار هرمزگان و با دستور روحانی رییس محترم جمهور آغاز شد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در آیین بهره برداری از این پروژه ها با بیان اینکه جمعیت شهری تحت پوشش انرژی برق در دنیا ۹۶ درصد است، از بهره مندی ۱۰۰ درصدی جمعیت شهری کشور از انرژی برق خبر داد و افزود: جمعیت روستایی تحت پوشش برق در دنیا به طور متوسط ۷۹ درصد و در کشور ما ۹۹.۷ است که تا پایان دولت تدبیر و امید، این آمار به ۹۹.۹ درصد خواهد رسید که شامل ۲۰ هزار خانوار عشایر کوچنده هم خواهد بود که از سیستم های قابل حمل انرژی خورشیدی بهره مند خواهند شد.

وزیر نیرو گفت: به مناسبت روز ملی روستاییان و عشایر، ۱۵۰ روستا در ۲۲ استان کشور به شبکه سراسری برق متصل شدند.

وی همچنین اضافه کرد: با طرح برق امید که با مصوبه هیئت وزیران از آبان ماه سال جاری عملیاتی خواهد شد، نیمی از روستاییان کشور از امتیاز تخفیف ۱۰۰درصدی بهره مند خواهند شد.

اردکانیان افزود: چناجنه روستاییان الگوی مصرف سال گذشته را ادامه دهند،  جمعیتی حدود ۱۰میلیون روستایی از این تخفیف بهره مند خواهند شد.

همایون حائری معاون برق و انرژی وزارت نیرو نیز در مراسم افتتاحیه بهره برداری از پروژه های برق رسانی در بندرعباس، بیان داشت: در شش ماهه نخست سال جاری، ۱۵۰ روستا در ۲۴ استان کشوراز طریق احداث ۳۰۰ کیلومتر شبکه و نصب ۱۷۰ دستگاه ترانسفورماتور برق دار شدند.

وی افزود: ۱۰۵ روستای برق دار شده جمعیتی بالای ۱۰ خانوار و ۴۵ روستا نیز کمتر از ۱۰ خانوار جمعیت دارند.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه ۵۷ هزار و ۵۷۰ روستای برق دار در کشور وجود دارد، گفت: از زمان انقلاب اسلامی تا کنون روزانه به‌صورت میانگین نزدیک به چهار روستا برق دار شده‌اند

وی همچنین گفت: تا پایان دولت، ۶۲۵ روستا شامل ۴۳۵ روستای بالای ۱۰ خانوار و ۱۹۰ روستای زیر ۱۰ خانوار برق دار می شوند.

شایان ذکر است، در دولت تدبیر و امید، تا کنون ۱۱۰ روستای فاقد برق شامل ۲ هزار و ۱۳۱ خانوار برق دار شده اند و آمار بهره‌مندی روستاهای استان از نعمت برق به یک‌هزار و ۷۴۴ روستا رسیده است.

بر اساس پیش بیینی های انجام شده، در صورت برق رسانی به پنج روستای دیگر تا پایان سال جاری، آمار برق رسانی به روستاهای کد کدار هرمزگان به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

کد خبر: ۴۵٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha