۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
۳۹ هزار تن کود به کشاورزان کردستانی تحویل داده شد
معاون سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

۳۹ هزار تن کود به کشاورزان کردستانی تحویل داده شد

کردستان- احمدی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای امسال تا اوایل مهرماه ۳۸ هزار و ۹۷۸ تن کود ازته، فسفاته و پتاسه توسط تامین کنندگان کود شیمیایی در استان تحویل کشاورزان داده شده است.

محمدصالح احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ۹۵ هزار و ۶۵۰ تن کود ازته، فسفاته و پتاسه سهم استان کردستان در سال جاری است که تاکنون ۴۳ هزار و ۳۶۸ تن آن تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۵ درصد سهمیه کود استان کردستان تامین شده است، اضافه کرد: تا این مدت از کل سهمیه تامین شده کود شیمیایی استان ۳۹ هزار و ۷۲ تن به شهرستان ها حمل شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از تحویل ۳۸ هزار و ۹۷۸ تن از این میزان کود به کشاورزان استان خبرداد و گفت: از ابتدای امسال تا اوایل مهرماه از مجموع کود تحویل داده شده به کشاورزان ۳۸ هزار و ۲۸۰ تن کود ازته، ۲۴۴ تن کود فسفاته و ۴۵۴ تن کود پتاسه است.

احمدی سهمیه کود ازته استان کردستان را ۷۰ هزار و ۹۷ تن ذکر کرد و افزود: تاکنون تامین ۵۶ درصد سهمیه کود ازته استان تحقق پیدا کرده که این میزان در مدت مشابه آن در سال گذشته ۴۹ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه کود فسفاته استان کردستان ۲۱ هزار و ۴۵۸ تن است که تاکنون یک هزار و ۶۶۸ تن آن تامین شده است، یادآور شد: از سهمیه چهار هزار و ۱۳۵ تن کود پتاسه استان دو هزار و ۷۶۶ تن آن به عبارتی ۶۷ درصد آن تامین شده است.

کد خبر: ۴۵٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha