۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
بیش از ۳ هزار واحد صنفی در پایتخت تعطیل شده اند
رئیس اتاق اصناف تهران در گفتگو با بازار؛

بیش از ۳ هزار واحد صنفی در پایتخت تعطیل شده اند

فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بازرسان و گشتهای بازرسی بر تعطیلی بیش از سه هزار واحد صنفی که ستاد کرونا فعالیت آنها را تا ۱۸ مهرماه در تهران تعطیل اعلام کرده، نظارت می کنند.

بازار؛ گروه اصناف: «قاسم نوده فراهانی» روز دوشنبه درگفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به ضرورت اجرای دستورالعمل های ستاد کرونا درتهران، افزود: طبق دستورالعمل ستاد کرونا، هم اکنون تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، قهوه خانه ها و سفرخانه ها از روز گذشته در تهران تعطیل شده اند. 

رئیس اتاق اصناف تهران یادآورشد: درجلسه ای که با حضور استاندار تهران  ومسئولان مربوطه برگزار شد، مقرر گردید، گشت های مشترک اتاق اصناف و اتحادیه ها به همراه نمایندگانی از علوم پزشکی بر روند تعطیلی واحدهای صنفی یادشده در پایتخت نظارت کنند.

فراهانی تاکید کرد: درصورتی که هر یک از واحدهای صنفی تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، قهوه خانه ها و سفرخانه ها اجرای دستورالعمل های ستاد کرونا را در تهران نادیده بگیرند به اتحادیه مربوطه تذکرات لازم را خواهیم داد و اگر باز هم مراعات نکنند، زمان تعطیلی این اصناف بیشتر خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه همه اصناف در تهران برای مقابله با بیماری کرونا موظف به همکاری هستند، تاکید کرد: علاوه بر این به تمام مجتمع های تجاری در تهران اعلام شده بدون ماسک وتب سنجی اجازه ندهند که مراجعان وارد این مجتمع های تجاری شوند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند که در روزهای اخیر مردم بر استفاده از ماسک در معابر و خیابانها رغبت کمتری نشان می دهند، اما روزانه به طور متوسط بیش از ۲۰۰ نفر از هموطنان ما بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست می دهند.

فراهانی تصریح کرد: وظیفه ستاد ملی کرونا، رسانه ملی و سایر اصحاب رسانه این است که در زمینه خطرات ناشی از انتشار ویروس کرونا در تهران و سایر شهرها و روستاهای کشور اطلاع رسانی کنند تا همگان در جلوگیری از انتشار بیشتر این بیماری در سطح کشور قدم های مثبتی بردارند.

رئیس اتاق اصناف تهران بیان کرد: متاسفانه تعطیلی واحدهای صنفی و بیکاری کارکنان آنها، مشکلات زیادی به وجود می آورد، اما همه موظفند دستورالعمل های ستاد کرونا را در این زمینه مراعات کنند.

شایان ذکر است که پیش از این حمیدرضا گودرزی معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران گفته بود که بنا به اعلام وزارت کشور، محدودیت‌های جدید کرونایی در این استان برای تعطیلی یک هفته ای برخی صنوف و واحدهای آموزشی از ۱۲ تا ۱۸ مهرماه سال جاری اعمال شده است.

تهران نیمه تعطیل در وضعیت قرمز 
وی افزود: نامه ابلاغی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی بیماری کرونا به همه دستگاه های اجرایی ملی، استانی و نهادهای عمومی غیردولتی از جمله شهرداری‌ها در استان تهران ابلاغ شده است.وی به تعطیلی مراکز مختلف طبق این ابلاغیه اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌ها، مدارس شبانه روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها از جمله این اماکن محسوب می شوند.  این مقام مسئول بیان کرد: مساجد و مصلی‌ها، سینماها، سالن‌های تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی از دیگر مراکز مورد نظر برای تعطیلی یک هفته‌ای در استان تهران هستند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران با بیان اینکه برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها نیز در این مدت در تهران ممنوع شده است، گفت: کافه، قهوه‌خانه، چایخانه، باغ وحش و شهربازی، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های بدنسازی نیز باید در این مدت تعطیل شوند.

کد خبر: ۴۵٬۶۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha