۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۹
 سطح گلخانه های کشور به ۴۳ هزار هکتار افزایش می یابد
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران

سطح گلخانه های کشور به ۴۳ هزار هکتار افزایش می یابد

بیرجند- مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران توسعه گلخانه ها را جزو طرح های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید برشمرد و از افزایش سطح گلخانه های کشور به ۴۳ هزار هکتار خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدعلی طهماسبی یکشنبه شب در حاشیه بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع گلخانه‌ای محمدیه خوسف در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در حال حاضر سطح گلخانه‌های کشور به ۲۰ هزار هکتار رسیده است.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه سطح گلخانه ها در تمام استان‌های کشور، افزود: دولت عزم خود را جزم کرده تا سال ۱۴۰۴ میزان ۴۳ هزار هکتار به سطح گلخانه های کشور اضافه کند.

طهماسبی با تاکید بر اینکه گلخانه ها یک سیستم متراکم کشاورزی خوب است، بیان داشت: سطح گلخانه های کشور در سال ۹۲ حدود هشت هزار و ۸۰۰ هکتار بوده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران توسعه گلخانه ها را جزو طرح های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید برشمرد و گفت: در مناطقی با آب و هوای خشک از جمله خراسان جنوبی باید از آب بیشترین استفاده را داشت.

جدیت استاندار خراسان جنوبی بر توسعه گلخانه ها

طهماسبی با اشاره به اینکه استاندار خراسان جنوبی با جدیت توسعه گلخانه ها را دنبال می کند، گفت: امید است با اختصاص اعتبارات ملی و استانی شهرک‌های گلخانه‌ای در این استان احداث و زمینه تولید و اشتغال فراهم شود.

وی تصریح کرد: برای متقاضیان احداث گلخانه‌ها در مناطق کم برخوردار، تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شده است.

طهماسبی افزود: اما این افراد باید به سمت محصولات با ارزش بالا و نیاز آبی کم سوق داده شوند.

وی بازار بیشتر محصولات گلخانه‌ای در کشور را صادراتی دانست و افزود: امیدواریم خراسان جنوبی با نهضت گلخانه‌ای که راه انداخته در این زمینه موفق باشد.

طهماسبی افزود: در این راستا ما نیز کمک می ‌کنیم تا بتوان حرکت موثری در استان خراسان جنوبی رقم بخورد.

جهاد کشاورزی اجازه نمی‌دهد زرشک کاران ضرر کنند

 وی در ادامه به مشکلات ایحاد شده برای زرشک کاران این استان نیز اشاره ای کرد و بیان داشت: کشاورزان خراسان جنوبی مطمئن باشند وزارت جهاد کشاورزی اجازه نمی‌دهد زرشک کاران ضرر کنند و در نتیجه محصول را  خریداری، صادر و به فروش می‌رسانیم.

طهماسبی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه فصل برداشت دوباره زرشک علیرغم ماندن محصول سال گذشته کشاورزان در انبارها، گفت: هفت هزار تن زرشک استان در انبارها موجود است که سازمان تعاون وارد این موضوع شده است.

وی بیان داشت: در این راستا خرید توافقی زرشک از کشاورزان انجام و با فروشگاه‌های زنجیره‌ای در تهران برای فروش این محصول هماهنگی لازم انجام شده است.

کد خبر: ۴۵٬۵۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha