۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
صنعت ارزآور طلای یزد چشم به راه حمایت است
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلای یزد:

صنعت ارزآور طلای یزد چشم به راه حمایت است

یزد- نوری‌زاده، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان یزد با بیان اینکه صنعت طلای یزد چشم به راه حمایت است، اظهار کرد: صنعت طلای یزد یک صنعت پرطرفدار بوده و شایسته نیست با کم‌توجهی به این صنعت، از ارزآوری حاصل از این صنعت چشم‌پوشی کرد.

محمدرضا نوری‌زاده، رئیس صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص وضعیت فعلی بازار طلا و جواهر، گفت: اکنون عموم مردم قدرت خرید ندارند و معامله‌گران نیز اکثر جزو افرادی هستند که با هدف سرمایه‌گذاری اقدام به خرید کرده‌اند.

رئیس صنف زرگر افزود: شرایط فعلی نه تنها برای مردم بلکه برای سازندگان و فروشندگان طلا نیز مناسب نیست و اکنون بیش از ۵۰درصد کارگاه‌های طلاسازی استان در تعطیلی به سر می‌برند.

نوری‌زاده در مورد وضعیت فروشندگان طلا و جواهر بیان کرد: اکنون فروشندگان هفته به هفته دشت نمی‌کنند و اگر شرایط به همین منوال باشد، آینده بدی در انتظار اصناف و طلافروشان است.

وی با بیان اینکه ادامه فعالیت در بازار زرگری بنا به شرایط فعلی مقرون به صرفه نیست، مشکلات این صنف را رکود بازار، مشکل ارزش افزوده، نپذیرفتن بیمه بیکاری کارکنان این صنف توسط دولت، عدم حمایت تأمین اجتماعی از صنف زرگر و مواردی از این دست عنوان کرد.

رئیس صنف زرگری همانند بسیاری از اصناف آسیب‌دیده از کرونا در خصوص مشکلات فعلی صنف خود، گفت: متأسفانه قوانین مربوط به صنف طلا و جواهر در اتاق‌هایی که فرد متخصص این صنف حضور ندارد، مصوب می‌شود و این موضوع قشر زرگر را متضرر کرده است.

وی ادامه داد: زمانی که فرد متخصص یک صنف در سیاست‌های مربوط به آن صنف حضور نداشته باشد، قطعأ آن صنف با قوانینی کارشناسی نشده و غیرتخصصی روبه‌رو می‌شود.

نوری‌زاده با بیان اینکه در بخش صادرات، تولیدات استان یزد پرطرفدار است، گفت: صادرات واقعی یک گرم طلا به اندازه سه الی چهار دلار برای کشور ارزآوری دارد.

رئیس صنف طلافروشان و طلاسازان یزد تصریح کرد: رونق صنعت طلای یزد به عنوان یک صنعت ارزآور گامی مؤثر جهت رفع مشکل اشتغال در استان و نیز رونق صادرات و ثبات اقتصادی است.

وی اظهار امیدواری کرد با حمایت مسئولان و تلاش برای رفع مشکلات صنعت طلا و جواهر که بیشترین ضربه‌ها را در دوران کرونا خورده و در کنار دیگر اصناف، بیشترین کمک‌ها را به دولت کرده است، طلای یزد بتواند در بازار جهانی بدرخشد.

کد خبر: ۴۵٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha