۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
مالکیت ۷۶۰ هزار هکتار اراضی ملی در آذربایجان‌شرقی تثبیت شد
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی:

مالکیت ۷۶۰ هزار هکتار اراضی ملی در آذربایجان‌شرقی تثبیت شد

تبریز- رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: با هدف اجرای قانون جامع حدنگار (کاداستر)، مالکیت ۷۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی در این استان تثبیت شد که ۴۰۰ هزار هکتار آن مربوط به سال جاری است.

به گزارش بازار به نقل از دادگستری آذربایجان‌شرقی، موسی خلیل اللهی روز یکشنبه در نشست شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان ها که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در ماه های اخیر، اظهار کرد: با وجود اینکه آذربایجان شرقی از چند ماه قبل در وضعیت قرمز و بحرانی قرار دارد و متاسفانه روزانه تعدادی از همکاران قضایی به این بیماری مبتلا می شوند، اما این موضوع تاثیری در روند رسیدگی ها به پرونده های قضایی نداشته است.

وی افزود: امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۸ درصدی در تعداد پرونده های مختومه در آذربایجان شرقی مواجه هستیم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی اظهار کرد: با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر تعیین تکلیف پرونده های معوقه، ۹۰ درصد این گونه پرونده ها در استان در سال جاری مختومه شدند.

وی خاطرنشان کرد: همه پرونده های بالای شش ماه عمر در تشکیلات قضایی آذربایجان شرقی معوقه محسوب می شوند و در پایان هر ماه وضعیت آماری استان از این نظر مورد رصد و بررسی قرار می گیرد و با همکاران در رابطه با پرونده های معوق بحث و بررسی می شود.

خلیل اللهی ادامه داد: با تلاش همکاران دستگاه قضایی استان بیش از ۷۸ درصد پرونده های استان کمتر از شش ماه عمر دارند و متوسط مدت زمان رسیدگی به هر پرونده ۴۰ روز است.

وی افزود: در شش ماهه امسال ۱۲هزار و ۳۳۷ پرونده از پرونده های معوقه استان رسیدگی شده است.

کد خبر: ۴۵٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha