۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
از رمزارزها در معاملات قانونی نمی‌توان استفاده کرد
رییس اتاق بازرگانی ایران و چین:

از رمزارزها در معاملات قانونی نمی‌توان استفاده کرد

حریری، رییس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: تا زمانی که بانک‌های مرکزی کشورها واحد پولی را به رسمیت نمی‌شناسند، پس استفاده از آن در معاملات قانونی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش بازار، مجیدرضا حریری، رییس اتاق بازرگانی ایران و چین، فرصت یا چالش به اهمیت تعریف درست از این نوع ارز اشاره کرد و گفت: در بحث ارزهای دیجیتال باید دو بخش را در نظر گرفت که از یکدیگر جدا هستند، ارزهایی که بر مبنای تکنولوژی بلاک چین (blockchain) است و دیگری استفاده از فضای دیجیتال برای نقل و انتقال ارزهای رایج مثل یوان و دلار است.

وی افزود: در این تقسیم بندی اولی تولید واحدهای پولی برای معاملات است که تاکنون هیچ مرجع اقتصادی و بانک مرکزی برای معاملات رسمی آن را معتبر نمی‌داند و دومی ابزاری برای مبادلات و جابجایی پول است به طوریکه در چین استفاده از ابزار دیجیتال برای تراکنش‌های مالی مبتنی بر واحد پول رسمی کشور است و در سطح خرده فروشی در چین رایج است و بجای کارت بانکی و پول نقد از طریق کیو آر کدها خرید و فروش انجام می‌شود و ریشه آن همان یوان است که در بانک مرکزی کشور اعتبار می‌یابد.

رییس اتاق ایران و چین بیان کرد: تا پیش از شیوع کرونا که روند معاملات مشخص‌تر بوده بیشتر معاملات سیاه با رمز ارزها شکل می‌گرفت که یکی از طرفین نمی‌خواست ردی برجا بگذارد که این مساله باعث می‌شود به این نوع ارز نتوان اطمینان کرد.

حریری در پایان گفت: تا زمانی بانک‌های مرکزی کشورها و نهادهای اقتصادی معتبر این نوع پول‌ها را به رسمیت نشناسد نباید به عنوان واحد مبادلاتی برای معاملات رسمی و قانونی استفاده کرد.

کد خبر: ۴۵٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha