۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
زمین شهرک طلا تامین شد/ تایید ۴۸ هزار خانوار برای طرح اقدام ملی مسکن در اصفهان
مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان:

زمین شهرک طلا تامین شد/ تایید ۴۸ هزار خانوار برای طرح اقدام ملی مسکن در اصفهان

اصفهان- مدیرکل راه‌و شهرسازی استان اصفهان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان زمین شهرک طلا را تامین کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا قاری قرآن پیش از ظهر یکشنبه با حضور در یکصد و چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به افزایش تعداد پرونده‌های کمیسیون ماده ۵ شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: ۵۰۰ پرونده از ۸۹۸ پرونده بررسی شده در این کمیسیون در سال گذشته متعلق به اصفهان بوده است.

وی افزود: در شورای عالی شهرسازی کشور نیز تعداد پرونده‌های این شهر به دلیل تاریخی بودن زیاد است و از این رو برخی از پرونده‌های پروژه‌های اصفهان با تاخیر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه به اجرای رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: در ادامه این طرح دریافت مصوبات درگاه تشریفاتی شهر اصفهان در حال دریافت است، ضمن اینکه برای این رینگ طرح ویژه‌ای را در منطقه ارغوانیه داریم.

اجرای طرح گذرآقا نورالله نجفی در انتظار ابلاغ مصوبه شورای عالی شهرسازی
وی با بیان اینکه در خصوص گذر آقا نورالله نجفی نیز پیشنهاداتی را ارائه کردیم که یکی از این پیشنهادات توسط شورای عالی شهرسازی کشور پذیرفته شده است، ادامه داد: منتظر ابلاغ این مصوبه به استان اصفهان برای اجرای این طرح هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت مترو بهارستان نیز ابراز داشت: این پروژه به خط یک قطار شهری اصفهان متصل خواهد شد، در حال حاضر در مرحله ریل‌گذاری این پروژه هستیم، و تا پایان این دولت قطعا این خط به قطار شهری اصفهان متصل می شود.

طرح مسکن اقدام ملی هیچ نقطه‌ای از اصفهان را باردار نکرد
وی با اشاره به اینکه در طرح مسکن اقدام ملی هیچ نقطه ای در استان را باردار نکرده‌ایم، اظهار کرد: سعی کرده‌ایم شهرهای اطراف اصفهان را تقویت کنیم که بهارستان و شاهین شهر دو نقطه مهم ما در این زمینه است، باید توجه داشت که در استان اصفهان ۶۸ هزار ثبت‌نامی برای مسکن اقدام ملی داشته‌ایم که ۴۸ هزار نفر پذیرفته شدند.

قاری قرآن با بیان اینکه یک سوم ثبت‌نام کنندگان در طرح اقدام ملی مسکن از دو شهر بهارستان و شاهین شهر بودند، اضافه کرد:  برای توسعه شهر اصفهان نگاه‌هایی به اطراف شهر داریم مثل توسعه اطراف سپاهان شهر و شهید کشوری شاید نگاه مدیریت شهری در آینده به این طرح‌ها باشد البته این توسعه نیازمند نگاه بلند مدت است.

توسعه اصفهان افسارگسیخته است
وی با اشاره به توسعه افسار گسیخته اصفهان افزود: توسعه شهر در شهرک ولی عصر و شهرک شهید کشوری تنها به مهاجرپذیری شهر اصفهان کمک کرده و هیچ مزیتی برای اصفهان نداشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه به انتقادها در خصوص بافت ۷۵ هکتاری همت‌آباد پاسخ داد و گفت: ۲۵ سال است که فقط حرف زده‌ایم و اقدامی اساسی برای این منطقه انجام نداده‌ایم اما در حال حاضر اعتبار ویژه به این منطقه اختصاص یافته است، عرصه آزادسازی شده و شرکت سرمایه‌گذار به این منطقه ورود کرده است.

وی اضافه کرد: اما باید توجه داشت که هیچگونه زیرساخت شهری در همت آباد نیست و تنها دارایی مردم این منطقه دو مسجد و دو مدرسه است.

بنیاد مسکن زمین شهرک طلا را تامین کرده است
قاری قرآن در خصوص آخرین وضعیت راه‌اندازی شهرک طلا در استان اصفهان گفت: در این زمینه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زمینی را در نظر گرفته است، در صورت موافقت با زمین در نظر گرفته شده اداره راه و شهرسازی نیز همکاری لازم را خواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص تعیین تکلیف اراضی نظامی اطراف شهر جدید بهارستان نیز ابراز داشت: تاکنون برنامه‌ای برای این زمین‌ها نداریم، این زمین‌ها را فریز نگه داشته‌ایم، البته اخیراً تخلفات ساخت و ساز در این منطقه و به ویژه در مرق گزارش شده است که با آنها با همکاری دستگاه قضایی برخورد خواهیم کرد.

کد خبر: ۴۵٬۴۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha