۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
اکتشاف مقدماتی طلا در منطقه «سرجنگل» سیستان وبلوچستان‌/ به مرحله ایجاد صنایع فرآوری رسیده‌ایم
رئیس صمت سیستان و بلوچستان:

اکتشاف مقدماتی طلا در منطقه «سرجنگل» سیستان وبلوچستان‌/ به مرحله ایجاد صنایع فرآوری رسیده‌ایم

زاهدان - رئیس صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: مطالعات پنج پروژه بزرگ معدنی از جمله مس و طلا و تیتانیوم به پایان رسیده و یا در حال انجام مطالعات پایانی هستند که جزو معادن اقتصادی کشور محسوب می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، داوود شهرکی در دیدار مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: حجم پروژه‌های عمرانی و به ویژه راهسازی در حال اجرا در استان بسیار بالاست و آمادگی کامل داریم با توان حوزه معادن و صنایع مرتبط به جهت توسعه استان همکاری لازم را انجام دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: مطالعات پنج پروژه بزرگ معدنی از جمله مس و طلا در مناطق تفتان و سرجنگل و تیتانیوم در فنوج به پایان رسیده و یا در حال انجام مطالعات پایانی هستند که جزو معادن اقتصادی کشور محسوب می‌شوند و به مرحله ایجاد صنایع فرآوری رسیده‌ایم و بسیاری از شرکت‌های بزرگ برای ایجاد صنایع معدنی در استان اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: سرعت گرفتن پروژه‌های عمرانی به ویژه در زمینه راهسازی و ایجاد بزرگراه‌ها خواسته همه مردم و مسئولان استان است و ایجاد بزرگراه‌ها و راه‌های دسترسی مناسب به توسعه معادن و صنایع، ترانزیت و تجارت و بازرگانی نیز کمک شایانی می‌کند و آمادگی لازم را جهت هماهنگی تأمین مواد معدنی مورد نیاز پروژه‌ها به ویژه در حوزه راهسازی داریم.

شهرکی ادامه داد: درصد قابل توجهی از صنایع کشور را صنایع مرتبط با صنایع ساختمانی تشکیل می‌دهد که مرتبط با حوزه راهسازی و فعالیت‌های عمرانی نیز هستند؛ افزایش پروژه‌های عمرانی به معادن و صنایع مرتبط در استان نیز رونق می‌دهد.

کد خبر: ۴۵٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha