۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
 پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به روستائیان با ضمانت‌های آسان
معاون سرمایه گذاری فرهنگی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری خبر داد

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به روستائیان با ضمانت‌های آسان

رزمجو، معاون سرمایه گذاری فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به روستائیان با ضمانت های آسان در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، «منوچهر رزمجو» افزود: در تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری به روستائیانی که زیر پوشش هیچ نهاد حمایتی قرار ندارند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارویژه قرض الحسنه پیش بینی شده است.

وی اظهارداشت: علاوه بر اشتغال های خرد و کوچک این وام ها برای خرید انشعابات، توسعه تاسیسات خانگی و کارگشایی امور هم به روستائیان اختصاص پیدا می کند به عبارتی تسهیلات مزبور صرفا برای بحث اشتغال نیست.

معاون سرمایه گذاری فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری گفت: این تسهیلات را بانک ها از منابع قرض الحسنه تخصیص می دهند.

وی در ادامه افزود: نرخ کارمزد تسهیلات مزبور چهار درصدی و باید بین سه تا پنج سال هم تسویه شود.

رزمجو ضمن اشاره به اینکه تاکنون وام های کارگشایی قرض الحسنه ۱۰ میلیون تومان بوده است، اظهارداشت: مباحثی در شورای پول و اعتبار مطرح شده مبنی بر اینکه این سقف را تا ۳۰ میلیون تومان افزایش دهند.

وی ادامه داد: برای اعطای این وام قرض الحسنه حداقل ضمانت ها همچون معرفی یک کارمند حتی بدون کسر حقوق، کارت های یارانه افراد، برگه های سهام عدالت و ... از روستائیان اخذ خواهد شد.

معاون سرمایه گذاری فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری ضمن اشاره به اینکه پرداخت وام مزبور از هفته دیگر آغاز می شود، گفت: اعطای این تسهیلات از طریق بانک های ملت، صادرات، ملی، کشاورزی و رفاه صورت می گیرد.

وی همچنین افزود: بحث عمده و کلان اشتغال روستائیان در کشور از طریق قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایر دنبال می شود.

رزمجو بیان داشت: قانون مزبور در سال ۱۳۹۶ در مجلس مصوب شد و با موافقت مقام معظم رهبری ۱,۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به امر اشتغال روستایی اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در کشور همچنان به قوت خود باقیست.

معاون سرمایه گذاری فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری یادآورشد: توجه به روستا باید ویژه باشد چرا که روستاها کانون تولید و اشتغال هستند.

کد خبر: ۴۵٬۴۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha