۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
پرداخت تسهیلات کرونا تنها به ۱۱ درصد متقاضیان
رئیس اتاق اصناف تهران اعلام کرد

پرداخت تسهیلات کرونا تنها به ۱۱ درصد متقاضیان

نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران گفت: تنها ۱۱ درصد از کسانی که برای اخذ تسهیلات کرونا ثبت نام کرده بودند موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

به گزارش بازار، قاسم نوده فراهانی ضمن اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا در کسب و کار و تجارت دنیا و ایران اثرگذار بوده است، افزود: تعداد زیادی از واحدهای صنفی کشورتعطیل شده اند که از جمله آنها می‌توان به تالارهای پذیرایی اشاره کرد که کاملا تعطیل هستند.

وی ضمن اشاره به اینکه قهوه‌خانه‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی و آرایشگاه‌های زنانه تعطیل هستند، اظهارداشت: از طرفی وعده هایی داده شده که بانک مرکزی و سازمان تامین اجتماعی باید آنها را عملیاتی کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد: وعده های مزبور مبنی بر آن بوده که کارمندان و نیروهای شاغل اخراج نشوند و بیمه بیکاری هم به مشمولان تعلق پیدا کند.

وی همچنین گفت: علاوه بر این مقرر شده بود تسهیلات کم بهره پرداخت شود اما درصد بسیار کمی از وعده‌های موردنظر عملیاتی شده که پاسخگو نبوده است.

نوده فراهانی با اعلام این مطلب که تنها ۱۱ درصد از کسانی که برای تسهیلات کرونا ثبت نام کرده بودند موفق به دریافت این تسهیلات شدند، افزود: بسیاری از افراد نیز برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام نکرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اصناف یک سوم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و ۱۷ و نیم درصد از مالیات کشور را می پردازند، اظهارداشت: اکنون وزارت امور اقتصادی و دارایی مالیات سال ۹۲ برخی از اصناف را مطالبه می‌کند در حالی که الان زمان مطالبه این مالیات نیست.

رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد: حوزه اصناف سپری برای جامعه بوده اما در حال حاضر اصناف از شیوع بیماری کرونا آسیب بسیاری دیده اند.

وی حداقل انتظار اصناف را دریافت کمک در حوزه مالیات و تامین اجتماعی عنوان کرد و یادآور شد: در سال جهش تولید حداقل خواسته اصناف این بوده که در زمینه تامین مواد اولیه تولید و حمایت از تولید کنندگان یک سری از اقدامات انجام شود در حالی که هم اکنون مشکلاتی در حوزه مواد اولیه وجود دارد.

کد خبر: ۴۵٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha