۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
اگر اصناف نبودند، فراهم کردن ماسک برای مردم هم مقدور نبود
رئیس اتاق اصناف تهران:

اگر اصناف نبودند، فراهم کردن ماسک برای مردم هم مقدور نبود

نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران با ابراز تاسف از اظهارات نمکی وزیر بهداشت مبنی بر عدم همکاری اصناف با وزارت بهداشت گفت: اصناف از همان روزهای اول شیوع ویروس کرونا در کنار و همراه وزارت بهداشت و مراکز مربوط بوده است و چه بسا اگر اصناف نبودند حتی فراهم کردن ماسک برای مردم هم مقدور نبود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران با تاکید بر همراهی و همگامی اصناف علی رغم صدمات زیادی که با شیوع کرونا متحمل شده اند افزود: هفته گذشته طی جلسه ای در دانشگاه شهید بهشتی با حضور دکتر زالی و دیگر مسئولان، پیشنهاد دادیم تا جدی و وخیم بودن شرایط از طریق منابع مختلف به مردم اطلاع رسانی شود تا همه افراد جامعه نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی جدی تر عمل کنند. برخی فکر می کنند این بیماری تنها برای دیگران رخ می دهد، غافل از اینکه بیماری تفاوتی بین افراد قائل نمی شود و ما هر روز شاهد فوت تعداد زیادی از همشهریان خود هستیم.

وی با ابراز تاسف از اظهارات دکتر نمکی مبنی بر عدم همکاری اصناف با وزارت بهداشت گفت: ما از روز اول با ایشان همراه و همکار بودیم. اگر اصناف نبودند حتی فراهم کردن ماسک برای مردم هم مقدور نبود در حالی که با کمی دقت بیشتر در جای جای این شهر مثل ادارات و مترو ازدحام جمعیت را می بینیم.

رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به شروع موج سوم کرونا و ارتباط آن با بازگشایی اصناف در چندماه گذشته اظهار داشت: با شروع کرونا و اعلام دستورالعمل های بهداشتی و به تبع آن رعایت این پروتکل ها از سوی مردم، میزان شیوع بیماری روند کاهشی پیدا کرد و همین باعث شد، اصناف بازگشایی شوند؛ اما با ایجاد تصور غلط از تمام شدن این همه گیری و کاهش تذکرات وزارت بهداشت، شاهد موج دوم و سوم بودیم که بسیار خطرناک تر و وسیع تر از موج اول است.

وی افزود: از دکتر نمکی درخواست داریم تا سختگیری های جدی تری را در این زمینه اعمال کنند و آگاهی رسانی را به صورت گسترده ادامه دهند. بازرسان اصناف در صورت مشاهده عدم رعایت نکات بهداشتی توسط اصناف در واحدهای صنفی، پس از تذکر و مشاهده تکرار شرایط اقدام به بستن این مغازه ها خواهند کرد.

نوده فراهانی درباره راهکارهای افزایش تولید افزود: بازار با عرضه و تقاضا زنده است و مواد اولیه تحت هر شرایطی بایستی تهیه شوند. به دلیل مشکلات موجود با کندی کار مواجه شده ایم و از دولت درخواست داریم تا بوروکراسی اداری و زمان نگهداری واردات در گمرک را کاهش دهد.
وی با اظهار تاسف از اینکه امسال با این وضعیت، نمی توانیم جهش تولید را داشته باشیم گفت: تنها می توانیم تلاش کنیم تا با کمک بانک مرکزی، تولیدات فعلی را نگه داریم.
رئیس اتاق اصناف تهران در انتها بر این نکته تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی حدود ۲۰ درصد اصناف در فروشگاه های مجازی فعالیت می کنند و این آمار روز به روز بیشتر می شود.

کد خبر: ۴۵٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha