۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
آزادسازی و رفع تصرف ۱۵۷ هزار مترمربع از حریم رودخانه‌ها در استان همدان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان عنوان کرد:

آزادسازی و رفع تصرف ۱۵۷ هزار مترمربع از حریم رودخانه‌ها در استان همدان

همدان - ستوده ؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از آزادسازی و رفع تصرف ۱۵۷ هزار مترمربع از حریم رودخانه‌ها در استان همدان خبر داد.

منصور ستوده در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به جدیت در رفع تصرفات بستر و حریم رودخانه‌ها، گفت: از ابتدای سالجاری دستورالعملی با عنوان رفع تصرفات بستر و حریم رودخانه‌ها از سوی وزیر نیرو به شرکت‌های آب منطقه‌ای کشور ابلاغ شد تا در هر استان کارگروهی با این عنوان تشکیل شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان افزود: این کارگروه وظایف مهمی را در ارتباط با جذب اعتبارات، پیگیری و شناسایی تصرفات و رفع آن با هماهنگی دستگاه قضائی برعهده دارد.

ستوده گفت: این کارگروه در استان همدان تشکیل شده و چند جلسه نیز تشکیل داده و پنج اکیپ گشت و بازرسی به صورت شبانه روزی در استان همدان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این اکیپ‌ها تصرفات انجام شده در بستر رودخانه‌ها در سطح مناطق مختلف را پیگیری و رصد می‌کنند و پس از تهیه گزارش و مستندسازی با اخذ اجازه از دادستان هر شهرستان برابر قانون توزیع عادلانه آب نسبت به رفع تصرفات حریم رودخانه‌ها اقدام می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه دو کیلومتر از پایین دست سد اکباتان یعنی محدوده رودخانه آبشینه، به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه مطالعات این دو کیلومتر تعیین شده به اتمام رسیده است، اکنون رفع تصرفات آن با کمک مشاور و پیمانکار تعیین شده در حال انجام است.

ستوده یادآور شد: از سال‌های قبل تا اواخر سال ۱۳۹۴، یک و در برخی سال‌ها ۲ اکیپ در کل استان همدان مستقر بودند که از ابتدای سال ۹۵ تعداد سه اکیپ گشت و بازرسی حفاظت از رودخانه‌های استان همدان را بر عهده داشتند و اکنون تعداد این اکیپ‌ها به پنج مورد رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: تاکنون ۳۱۶ پرونده برای صدور حکم به مراجع قضائی ارجاع شده که در این میان ۱۲۷ پرونده مربوط به شهرستان همدان و ۶۲ پرونده مربوط به رزن بوده و این دو شهرستان بیشترین تعداد پرونده‌های ارجاعی را داشته اند.

ستوده عنوان کرد: حاصل بررسی این پرونده‌های رفع تصرف به اعاده به وضع سابق ۱۵۲ پرونده انجامیده که در نتیجه آن حدود ۱۵۷ هزار مترمربع از حریم رودخانه‌ها آزاد شده است.

کد خبر: ۴۵٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha