۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
ثبت اختراع جدید شرکت ب‌ام‌و موتوراد
زنجیری که انتقال قدرت را بهبود می‌بخشد

ثبت اختراع جدید شرکت ب‌ام‌و موتوراد

ساختار X شکل و استفاده از مواد اولیه جدید و طراحی بوش‌های از جنس فولاد سبک وزن، سبب می‌شود که زنجیر سبک‌تر شود و در زمان حرکت، صدای کمتری تولید کند و منجربه تسریع در انتقال قدرت شود.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت ب‌ام‌و موتورراد در زمینه سیستم انتقال قدرت محصولات پرفورمنسی خود، از نوع جدید زنجیری بهره می‌گیرد که می‌تواند روند انتقال قدرت را بهبود بخشد.

به عبارتی آخرین قطعه سیستم انتقال قدرت، زنجیری است که گشتاور را به محور عقب می‌رساند، زنجیر در سیستم انتقال قدرت موتورسیکلت‌ها نقش بسیاری مهمی را ایفا می‌کند.

نوع مواد اولیه، گام و طول زنجیر بسیار در طراحی یک زنجیر اصلاح شده، موثر شناخته می‌شوند. بر این اساس شرکت ب‌ام‌و موتورراد نوع جدیدی از زنجیر را طراحی و تولید کرده که یک نمونه از آن را همراه طرح‌نامه آن به سازمان ثبت اختراعات آلمان ارسال کرده تا این نوع زنجیر جدید را ثبت اختراع کند.

این زنجیر گام متوسط داشته و رولبرینگ‌های که برای ساچمه‌های آن تعبیه شده، از جنس فولاد سبک وزن بوده و روکش قطعات نیز از متریال DLC کربن شبه الماس است تا ضخامت غلتشی و دینامیکی این قطعه را بهبود بخشد.

همچنین شرکت ب‌ام‌و موتورراد در این زمینه می‌گوید: «ساختار X شکل و استفاده از مواد اولیه جدید و طراحی بوش‌های از جنس فولاد سبک وزن، سبب می‌شود که زنجیر سبک‌تر شود و در زمان حرکت، صدای کمتری تولید کند و منجربه تسریع در انتقال قدرت شود.»

کد خبر: ۴۵٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha