۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
۱۰۰ هزار واحد مسکن ملی برای کارکنان و بازنشستگان وزارت جهاد کشاورزی احداث می‌شود
وزیر راه و شهرسازی:

۱۰۰ هزار واحد مسکن ملی برای کارکنان و بازنشستگان وزارت جهاد کشاورزی احداث می‌شود

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی کارکنان و بازنشستگان وزارت جهادکشاورزی در تفاهم وزارت راه با آن وزارتخانه در زمان ۳ سال احداث می شود بر تسریع در تکمیل پرونده و واریز وجه از سوی واجدان شرایط مسکن ملی تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکن ملی برای کارکنان و بازنشستگان وزارت جهاد کشاورزی که با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در ساختمان دادمان برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از همراهی و مشارکت جهادکشاورزی در تولید و عرضه مسکن، گفت: امروز گام دیگری در جهت تقویت تولید وعرضه مسکن با احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکن برای کارکنان و بازنشستگان وزارت جهاد کشاورزی برداشته می شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه جامعه هدف این تفاهم نامه، کارکنان شاغل و بازنشسته، ایثارگران و خانواده شهداری وزارت جهاد کشاورزی است، توضیح داد: تفاهمی که با وزارت جهاد کشاورزی انجام شده در چارچوب مصوبات قانونی و بر اساس طرح جامع و تفصیلی شهرهاست. بدین معنا در تلاش هستیم تا روند حرکت در خصوص تامین اراضی تولید مسکن سرعت پیدا کند و دراینکار، وزارت جهاد کشاورزی با اراضی که در اختیار دارد می تواند راهگشا باشد.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: امیدواریم واگذاری حداکثری اراضی حریم و محدوده شهرها از سوی وزارت جهادکشاورزی در قالب این تفاهم نامه رخ دهد و این امر موجب شود تا دستیابی به زمین تسهیل و تسریع شود و اجرای پروژه های مسکن سرعت بیشتری پیدا کند.

اسلامی از اصلاح آیین نامه اجرایی ماده ۶ قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن خبر داد و گفت: بر اساس اصلاح آیین نامه اجرایی ماده ۶ قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن، مقرر شده است تا ۵۰ درصد اراضی دولتی که سازمان‌ها و دستگاه‌ها در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن قرار می‌دهند به پرسنل و کارکنان همان وزارتخانه و دستگاه واگذار شود.

وی تصریح کرد: با اینکار اراضی تحت اختیار سازمان ها و وزارتخانه ها و دستگاه ها آزاد می شود و در اختیار تولید مسکن قرار می گیرد که با توجه به تفاهم نامه ای که امروز ۱۲ مهر با وزارت جهاد کشاورزی به امضا رساندیم و آن وزارتخانه در خصوص اراضی پیشگام است پیش بینی می شود روند تولید وعرضه مسکن و تامین اراضی، سرعت بگیرد.

اسلامی یادآور شد: این برنامه در ۳ سال برای جامعه ۱۰۰ هزار نفری اجرا خواهد شد و طیف وسیعی از جامعه هدف نیازمند مسکن را تحت پوشش قرار می دهد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه ثبت نام هایی که در طرح اقدام ملی مسکن از طریق سامانه انجام شد بیش از ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام و شناسایی شد که از این تعداد حدود ۱۴۰ هزار نفر واجد شرایط اصلی شناسایی شده و ۱۰۰ هزار نفر افتتاح حساب انجام دادند، گفت: هم اکنون حدود ۷۰ هزار نفر پول به حساب واریز کرده اند که امیدواریم این رقم در روزهای آینده بیتشر شده و روند تکمیل پرونده و واریز وجه سرعت پیدا کند تا این طرح با منابع مالی مردم پشتیبانی شود و پروژه ها سرعت بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: نسبت اجرای پروژه های طرح اقدام ملی مسکن به تعداد افرادی که ثبت نام کرده اند سه به یک است. بدین معنا که به ازای سه پروژه فعال یک فرد معرفی شده برای مسکن وجود دارد. ۲۳۰ هزار پروژه اقدام ملی مسکن تعریف شده است که امیدواریم با همراهی مردم کار تسریع شود تا در زمان مشخص مردم بتوانند پروژه های خود را تحویل بگیرند.

اسلامی یادآور شد:طی یک سال گذشته، زمان زیادی صرف برنامه‌ریزی برای شناسایی اراضی مرغوب و ثبت نام و شناسایی واجدان شرایط مسکن شد که امیدواریم از طریق برنامه ریزی ها و سیاستگذاری هایی که انجام شد شاهد فعالیت بیشتر در بخش مسکن باشیم. اجرای طرح مسکن ملی با حدود ۴۰۰ هزار واحد زمینی که تهیه شده است در حال اجراست که امیدواریم با مشارکت مردم سرعت بیشتری پیدا کند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا بخش عمده ای از طرح مسکن ملی تا پایان مهرماه امسال انجام شود و با مشارکت مردم واحدها پیشرفت یافته و در زمانبندی مقرر به مردم تحویل بشود.

کد خبر: ۴۵٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمود مرادی رستم اباد US ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      0 0
      متقاضی مسکن