۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
برداشت بیش از  ۶۰ هزار  تن سیب درختی از باغ‌های شهرستان مشهد

برداشت بیش از ۶۰ هزار تن سیب درختی از باغ‌های شهرستان مشهد

مشهد- مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از برداشت بیش از ۶۰ هزار تن سیب درختی از باغ‌های شهرستان مشهد خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد محمد جعفری گفت: بیش از ۳۰ درصد باغ‌های مثمر شهرستان مشهد به تولید انواع سیب قرمز، زرد و سبزرنگ اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه سطح زیرکشت سیب درختی در شهرستان مشهد   ۴۳۵۰هکتار است افزود: از این میزان  ۴۱۵۰ هکتار بارور و ۲۰۰  هکتار غیر بارور است.

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با بیان اینکه بالغ بر  ۶۰ هزار  تن سیب از سطح باغات شهرستان برداشت می شود افزود: باوجود بروز سرمای دیررس بهاره در پاره ای از باغات سیب که باعث کاهش محصول شد اما درمجموع تولید شهرستان کاهش محسوسی نداشته است.

جعفری ادامه داد: ارقام کشت شده این محصول درشهرستان مشهد  شامل سیب لبنانی زرد و قرمز است.

وی با اشاره به سود کشاورزان از این محصول عنوان کرد: باغداران مشهد از محل تولید سیب در سال جاری، بالغ  دو هزار میلیارد ریال سود ناخالص عایدشان می شود.

جعفری به باغداران توصیه کرد: با توجه به مزایای فراوان استفاده از سایبان در باغات سیب مانند کاهش مصرف آب ، پیشگیری از خسارت تگرگ ، پیشگیری از آفتاب سوختگی توصیه کرد از این فن آوری جدید استفاده کنند.

کد خبر: ۴۵٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha