۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
تولید نفت اوپک برای سومین ماه افزایش یافت
در ماه سپتامبر؛

تولید نفت اوپک برای سومین ماه افزایش یافت

ازسرگیری تولید نفت لیبی در ماه سپتامبر تولید نفت اعضای اوپک را برای سومین ماه پیاپی افزایش داد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، بررسی این خبرگزاری نشان داد که ازسرگیری تولید در بعضی از تأسیسات نفتی لیبی و پایبندی کامل دیگر کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به توافق کاهش تولید اوپک پلاس سبب شد تولید نفت این سازمان در ماه سپتامبر برای سومین ماه پیاپی افزایش یابد.

این بررسی نشان داد که ۱۳ عضو اوپک در ماه سپتامبر به‌طور میانگین ۲۴ میلیون و ۳۸۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده‌اند، به‌طوری که تولید این سازمان نسبت به ماه اوت ۱۶۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و نسبت به پایین‌ترین سطح تولید سه دهه گذشته در ماه ژوئن افزایش بیشتری داشت.

افزایش عرضه اوپک از ماه اوت و نگرانی درباره تضعیف دوباره تقاضا با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، بر قیمت نفت تأثیر گذاشت و در ماه سپتامبر ۱۰ درصد کاهش یافت و به حدود ۴۰ دلار برای هر بشکه رسید.

اوپک تولید نفت لیبی را به دقت زیر دارد.

پائولا رودریگز ماسیو، تحلیلگر ریستاد انرژی در این باره گفت: در حالی که تقاضا تلاش می‌کند به سطح عرضه برسد، مقدار عرضه در حال افزایش است.

وی افزود: تولید لیبی در حال بازگشت به بازار است.

لیبی، ایران و ونزوئلا از توافق کاهش تولید اوپک پلاس مستثنا هستند. این توافق به افزایش قیمت‌ها پس از تضعیف تقاضا در پی شیوع ویروس کرونا و سقوط تاریخی آن در ماه آوریل کمک کرد.

کد خبر: ۴۵٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha