۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
۱۳۶۵ پروژه طی دهه فجر در آذربایجان شرقی افتتاح می شود
استاندار آذربایجان شرقی:

۱۳۶۵ پروژه طی دهه فجر در آذربایجان شرقی افتتاح می شود

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پروژه های برنامه ریزی شده برای افتتاح در دهه فجر گفت: ۱۳۶۵ پروژه با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومانی طی دهه فجر در آذربایجان شرقی افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بخش مخابرات ۷۵ پروژه بهره برداری خواهد شد.

وی گفت: در خصوص مسکن روستایی ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در خدمت مردم قرار گرفته است. در بحث اب و برق نیز کارهای خیلی مهمی اتفاق افتاده است.

پورمحمدی ادامه داد: یکی از حوزه هایی که بیشتر تلاش می کنیم بحث توسعه دیپلماسی است. مراودات اقتصادی هم جزو دیپلماسی است.

وی گفت: یکی از مزیت های استان ما این است که پل ارتباطی اسیا و اروپا بوده و با کشورهای مختلف ۲۷۰ مرز مشترک داریم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه رشد صادرات استان از گمرکات کشور ۵۰ درصد افزایش یافته است، افزود: آذربایجان‌شرقی امن‎ترین و پاک‎ترین استان کشور به شمار می‌رود.

وی گفت: صادرات ارزی ما در سال گذشته ۲ میلیار دلار بوده و در سال‌جاری این رقم تا کنون ۲.۵ میلیارد دلار است و امیدواریم تا پایان سال به ۳ میلیارد دلار برسد.

پورمحمدی ادامه داد: در بخش معدن که یکی از مزیت های استان است رشدمان خیلی خوب نبود و دو اتفاق خیلی خوب افتاده بحث ذوب است و تولید کاتود فاز ۳ کنسانتره مس سونگون را راه اندازی کردیم به روش تغلیظ در ظرف ۴ سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: شهرک تخصصی مس افتتاح شده است و به رونق منطقه کمک خواهد کرد.

پورمحمدی افزود: در توسعه روستایی کارهای بسیاری بزرگی انجام گرفته است.

وی گفت: سال گذشته سال پر فراز و نشیبی بود که همه نوع گرفتاری داشتیم  که با عملکرد خوب مدیریت بحران پشت سر گذاشتیم. در زلزله سراب و میانه مدیریت کم نظیری اتفاق افتاده است.

وی گفت: کشت گلخانه ای به ۲۶۰ هکتار رسید و سال بعد به ۴۰۰ هکتار می رسد.

وی گفت: فاز ۲ خط ۱ مترو از میدان ساعت تا لاله هفته آینده افتتاح خواهد شد.

وی گفت: پروژه خط انتقال پلی‌اتیلن غرب از میاندوآب به تبریز که حدود ۶۷ میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری شده و بیش از ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد هفته آینده افتتاح خواهد شد.

پورمحمدی اظهار داشت: اسفند ماه یا یکی دو هفته بعد از آن اتوبان تبریز و سهند زیر ترافیک خواهد رفت و یک سری کارهای تکمیلی در طول زمان اتفاق خواهد افتاد این پروژه مشارکتی است الان دولت پول ان را پرداخت کرده است پایان سال پروژه را افتتاح خواهیم کرد.

وی گفت: معدن طلای اندریان و هر واحد تولیدی که الایندگی داشته باشد متعلق هر کس باشد جلوی آن را میگیریم ولی اگر ثابت شود که سلامت را به خطر نمی اندازد، موردی ندارد. از سال ۹۰ زمانی که اجازه بهره برداری داده اند از محیط زیست استعلام نکرده اند. معدن طلای اندریان ۲ مشکل اساسی دارد بحث آلایندگی و برداشت های غیر مجاز که بر این اساس موظف کردیم که اگر مشکل دارد آن را جمع آوری کنیم.

وی ادامه داد: گزارشی که منتشر شده به سال قبل مربوط می شود از فاضلاب آنجا نمونه برداری شده است و میزان رسوب گزاری آن مشخص شده است. بررسی شده است که میزان آلایندگی آن از حد مجاز زیاد نیست. این واحد آثار زیست محیطی برای انسان و حیوانات ندارد و این پایش ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۴٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha