۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
درصورت عدم رعایت نکات بهداشتی، مغازه ها تعطیل خواهند شد
رئیس اتاق اصناف تهران:

درصورت عدم رعایت نکات بهداشتی، مغازه ها تعطیل خواهند شد

نوده فرهانی، رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بازرسان اصناف در صورت مشاهده عدم رعایت نکات بهداشتی توسط اصناف در فروشگاه های تجاری و مغازه ها، پس از تذکر و مشاهده تکرار شرایط، اقدام به بستن این مغازه ها خواهند کرد.

به گزارش بازار، قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران درباره موج سوم کرونا و ارتباط آن با بازگشایی اصناف در چندماه گذشته اظهار داشت: با شروع کرونا و دستورالعمل های بهداشتی و به تبع آن رعایت مردم کاهش شیوع کرونا باعث شد، اصناف بازگشایی شوند؛ اما با ایجاد تصور غلط از تمام شدن این همه گیری و کاهش تذکرات وزارت بهداشت، شاهد موج دوم و سوم بودیم که بسیار خطرناک تر و وسیع تر از موج اول است.
وی افزود: طی جلسه ای در دانشگاه شهید بهشتی در هفته گذشته با حضور دکتر زالی و دیگر مسئولان، پیشنهاد دادیم تا لازم است در شرایطی مردم را از بیماری بترسانیم. برخی فکر می‌کنند این بیماری تنها برای دیگران رخ می‌دهد، غافل از اینکه این بیماری تفاوتی بین افراد قائل نمی‌شود و ما هر روز شاهد فوت تعداد زیادی از همشهریان خود هستیم.

وی با اظهار تاسف از اظهارات دکتر نمکی مبنی بر عدم همکاری اصناف با وزارت بهداشت گفت: ما از روز اول با ایشان همراه و همکار بودیم. اگر اصناف نبودند حتی فراهم کردن ماسک برای مردم هم مقدور نبود. اگر توجه کنیم می بینیم که فقط اصناف نیستند که شاید با وزارت بهداشت همکاری نکنند اما اگر بیشتر دقت کنیم در جای جای این شهر مثل ادارات و مترو ازدحام جمعیت را می بینیم.

وی افزود: از دکتر نمکی درخواست داریم تا سخت‌گیری های جدی تری را در این زمینه اعمال کنند و آگاهی رسانی را بصورت گسترده ادامه دهند. بازرسان اصناف در صورت مشاهده عدم رعایت نکات بهداشتی توسط اصناف در فروشگاه های تجاری و مغازه ها، پس از تذکر و مشاهده تکرار شرایط اقدام به بستن این مغازه ها خواهند کرد.

نوده فرهانی درباره راهکارهای افزایش تولید افزود: بازار با عرضه و تقاضا زنده است و مواد اولیه تحت هر شرایطی بایستی تهیه شوند. به دلیل مشکلات موجود با کندی کار مواجه شده ایم و از دولت درخواست داریم تا بروکراسی اداری و زمان نگهداری واردات در گمرک را کاهش دهد.
وی با اظهار تاسف از اینکه امسال با این وضعیت، نمی‌توانیم جهش تولید را داشته باشیم گفت: تنها می‌توانیم تلاش کنیم تا با کمک بانک مرکزی، تولیدات فعلی را نگه داریم.

رئیس اتاق اصناف تهران در انتها بر این نکته تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی حدود ۲۰ درصد اصناف در فروشگاه های مجازی فعالیت می‌کنند و این آمار روز به روز بیشتر می‌شود.

کد خبر: ۴۵٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha