۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
شانس بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ بیشتر از ترامپ شد
با مطالعه تاریخی بودجه های جذب شده بعد از مناظرات؛

شانس بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ بیشتر از ترامپ شد

رکوردشکنی بایدن در جذب بودجه ۲۱.۵ میلیون دلاری بعد از اولین مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن، گمانه زنی ها در مورد افزایش شانس او در انتخابات سال جاری را افزایش داد. مطالعات تاریخی هم تایید کننده همین مساله است.

بازار؛ گروه بین الملل: بعد از اولین مناظره انتخاباتی در امریکا اخباری در مورد رکوردشکنی کمپین بایدن در جذب منابع مالی منتشر شد. طبق گزارش منتشر شده توسط کمپین بایدن او توانست در یک روز ۲۱.۵ میلیون دلار بودجه جذب کند که رقمی بی سابقه در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری در امریکا بود.حتی  ظرف یک ساعت یعنی در فاصله ساعت ۱۰ تا ۱۱ شب به وقت محلی و در جریان مناظره انتخاباتی دو کاندید هم رکورد جذب بودجه ساعتی در این کمپین شکسته شد.

 رسانه های طرفدار بایدن از رکورد شکنی بایدن در جذب بودجه ۲۱.۵ میلیون دلاری در یک روز به عنوان نشانه ای از افزایش محبوبیت بایدن در میان مردم نام می بردند و رسانه های مخالف او در مورد بی ارتباط بودن این مساله با شانس موفقیت بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ صحبت می کردند. البته بررسی های تاریخ نشان می دهد در اغلب موارد افزایش حجم جذب بودجه بعد از یک مناظره یا سخنرانی می تواند نشانه ای از شانس بالاتر نامزد در انتخابات باشد.

حال دو سوال مهم وجود دارد. اول اینکه بودجه ای که کمپین های دو کاندیدا قبل از اولین مناظره انتخاباتی جذب کرده بودند چه مقدار بوده است؟ دوم اینکه کدام یک از کاندیدهای ریاست جمهوری امریکا تا کنون توانسته اند  ظرف یک روز مبلغ کلانی بودجه جذب کنند؟

آمارهای بودجه کمپین های انتخاباتی سال ۲۰۲۰
 طبق گزارش رسمی منتشر شده توسط کمپین دو کاندیدای اصلی انتخابات ریاست جمهوری امریکا تا انتهای ماه اوت سال جاری جو بایدن و حزب دموکرات در امریکا ۹۹۰ میلیون دلار بودجه جذب کرده بودند که ۷۳۷ میلیون دلار از آن را مصرف کرده بودند و ۲۶۶ میلیون دلار در اختیارشان بود. این مبلغ در کنار منابع مالی جذب شده بعد از مناظره به بایدن کمک می کرد تا بتواند سال  انتخاباتی خوبی را پشت سر بگذارد. بایدن تنها در ماه اوت ۲۹۱ میلیون دلار منبع مالی جذب کرده بود.

 اما در طرف مقابل دونالد ترامپ قرار داشت. رییس جمهور میلیاردر امریکایی که در اولین مناظره چندان موفق ظاهر نشد و در مورد رفتار غیر حرفه ای او در این مناظره انتقادات زیادی مطرح شد. به گزارش نشریه ان پی آر کمپین دونالد ترامپ تا انتهای ماه اوت سال جاری ۱.۳۳ میلیارد دلار بودجه تامین کرده بود که ۱.۱۳ میلیارد دلار آن را خرج کرده بود و ۲۳۶ میلیون دلار از این منبع مالی را برای اجرای طرح های انتخاباتی خود در اختیار داشت. او درماه اوت توانسته بود ۱۲۹ میلیون دلار بودجه جذب کند. گزارشهای ارایه شده توسط توسط رسانه های امریکایی حکایت از این مطلب دارد که بخش زیادی از این بودجه از طریق منابع مالی شخصی خانواده ترامپ تامین شده است ولی آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد.

رکوردشکنی های تاریخی
بررسی تاریخ انتخابات امریکا از سال ۲۰۰۰ تا کنون می تواند اطلاعات زیادی را در اختیار ما قرار دهد. طبق مطالعات انجام شده توسط نشریه ایندیپندنت در سال ۲۰۰۰ جان مک کین بعد از شکست بورج دبلیو بوش در اولین جلسه حزب جمهوری خواه توانست ظرف بیست و چهار ساعت یک میلیون دلار بودجه جذب کند. در حالیکه جان کری، کاندیدای نهایی حزب دموکرات در انتخابات سال ۲۰۰۴ توانست در یک روز و تنها از طریق  اینترنت بالغ بر ۵.۷ میلیون دلار بودجه جذب کند.

نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد در روزهای ۵و ۶ فوریه سال ۲۰۰۸ و بعد از سه شنبه بزرگ در امریکا، باراک اوباما توانست ۳ میلیون دلار بودجه جذب کند. او در روزهای سوم و چهارم همین سال هم توانسته بود ۱۰ میلیون دلار بودجه جذب کند و این جذب بودجه بعد از سخنرانی سارا پیلین در مجمع ملی جمهوری خواهان امریکا انجام شد.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶، دونالد ترامپ توانسته بود رکورد جذب بودجه ۱۶ میلیون دلاری در یک روز را بشکند. او بعد از اولین مناظره انتخاباتی با هیلاری کلینتون توانست موفقیت زیادی به دست آورد و ظرف یک روز یعنی در فاصله روزهای ۲۶ تا ۲۷ سپتامبر سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۱۸ میلیون دلار بودجه جذب کرد. در آن زمان آسوشیتدپرس در مورد این اقدام تاریخی نوشته بود: «تامین این حجم کلان منابع مالی بعد از اولین مناظره انتخاباتی در امریکا، بودجه ای که از طرف مردم به این کمپین داده شده است، نشان می دهد که محبوبیت او در مقابل کلینتون بسیار بالا است و شانس او در انتخابات زیاد است.»

 حال سوال این است با رکوردشکنی کنونی جو بایدن در جذب بودجه ۲۱.۵ میلیون دلاری در یک روز و بررسی تجربیات تاریخی می توان این طور ارزیابی کرد که بایدن پیروز این انتخابات است یا خیر؟ طبق بررسی های انجام شده توسط نیویورک تایمز در اغلب موارد زمانی که بعد از سخنرانی های یک کاندیدا یا مناظره هایی که برگزار می شود، یک کاندیدا بتواند بودجه کلانی را جذب کند، شانس پیروزی او در انتخابات بسیار بالا است. این مساله در جریان انتخابات سال ۲۰۰۸ اوباما و انتخابات سال ۲۰۱۶ ترامپ هم مشاهده شده است و احتمال می رود در جریان انتخابات پیش روی امریکا هم صحت داشته باشد.

کد خبر: ۴۵٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha