۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
افزایش ۲۵ درصدی صادرات کالای غیرنفتی از گمرک پارس جنوبی/ افزایش صادرات در اوج تحریم‌ها
مدیرکل گمرک پارس جنوبی:

افزایش ۲۵ درصدی صادرات کالای غیرنفتی از گمرک پارس جنوبی/ افزایش صادرات در اوج تحریم‌ها

بوشهر- مدیرکل گمرک پارس جنوبی گفت: صادرات کالای غیرنفتی از گمرک پارس جنوبی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش دارد.

احمد پورحیدر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پارس جنوبی با استقرار بزرگ‌ترین صنایع تولیدی در عرصه گاز، پتروشیمی و صنایع وابسته جایگاه مهمی در اقتصاد کشور دارد.

وی از رتبه نخست صادرات محصولات در منطقه پارس جنوبی در کشور خبر داد و اضافه کرد: ۱.۸ میلیون تن صادرات کالای غیرنفتی از گمرک پارس جنوبی در دی‌ماه امسال صادرشده است.

پورحیدر بیان کرد: بیشترین صادرات در منطقه پارس جنوبی، محصولات پتروشیمی، پالایشگاه‌های گازی و صنایع وابسته است.

مدیرکل گمرک پارس جنوبی با بیان اینکه بیشترین صادرات کالا در بین گمرکات کشور از طریق گمرک پارس جنوبی انجام می‌شود اضافه کرد: جایگاه پارس جنوبی در تولید، صادرات و اشتغال بسیار حائز اهمیت است.

وی به محصولات صادرات شده پرداخت و افزود: محصولات صادرشده در دی‌ماه امسال شامل متانول، پروپان، بوتان، پلی‌اتیلن سبک و سنگین، آمونیاک، گوگرد، استایرن است که به کشورهای چین، کره جنوبی، هند، ژاپن، هنگ‌کنگ، اندونزی، ترکیه، مصر و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادرشده است.

پورحیدر ارزش صادرات یادشده را ۵۶۵ میلیون دلار دانست و بیان کرد: سال قبل در این مدت ۱.۴ میلیون تن کالا و محصولات پتروشیمی از گمرک پارس جنوبی صادرشده که امسال در اوج تحریم‌ها افزایش‌یافته است.

مدیرکل گمرک پارس جنوبی به صادرات انواع محصولات در ماه گذشته از طریق این گمرک پرداخت و خاطرنشان کرد: در دی‌ماه امسال ۱.۸ میلیون تن انواع محصولات از گمرک پارس جنوبی به کشورهای مختلف صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۵ درصدی دارد.

کد خبر: ۴٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha