۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
فقط ۲۰ درصد مشکلات کشور متأثر از تحریم‌هاست
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با بازار:

فقط ۲۰ درصد مشکلات کشور متأثر از تحریم‌هاست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم‌ها زمانی بر روی ما اثر می‌گذارند که پایه‌های اساسی اقتصاد سست، لرزان و نامطمئن باشد، گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد از مشکلات کشور مربوط به امور داخلی است و تنها ۲۰ درصد از این مشکلات به تحریم وابسته است.

حسین لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با بیان اینکه ۸۰ درصد از مشکلات کشور مربوط به امور داخلی است و تنها ۲۰ درصد از این مشکلات به تحریم وابسته است، اظهار داشت: ما اگر نتوانیم این ۸۰ درصد از مشکلات را حل کنیم حتی اگر تحریم هم نباشیم، نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم.

وی تأکید کرد: راه‌حل مشکلاتی از جمله تورم و ... در داخل کشور است و اینگونه مسائل ربطی به تحریم‌ها ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهارداشت: به عنوان مثال وقتی یک متصدی در رسیدگی به امور یک ارباب رجوع ناکارآمد است این دیگر به تحریم‌ها ربطی ندارد، وقتی مردم در راهروهای ادارات معطل می‌شوند این مسئله دیگر به تحریم‌ها ربطی ندارد.

وی با بیان اینکه قانون‌گذاری ما نیز به تحریم ربطی ندارد، ادامه داد: وقتی ما در قانون گذاری می‌آییم و منافع یک عده‌ای را در نظر می‌گیریم و بر اساس این موضوع قانون‌گذاری می‌کنیم این دیگر ربطی به تحریم ندارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: تحریم‌ها زمانی بر روی ما اثر می‌گذارند که پایه‌های اساسی اقتصاد سست، لرزان و نامطمئن باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: تا زمانی که نتوانیم سیستم مدیریتی کشور و پایه‌های اقتصادی کشور را محکم کنیم، با تلنگری دچار مشکل خواهیم شد.


لطفی اظهار داشت: به عنوان مثال نهاده‌های دامی مگر چیست که در تهیه آن به خارج از کشور وابسته‌ایم، لذا ما اگر بخواهیم کشور را توسعه دهیم باید تأملی در نظر خردمندان خود کنیم و این موارد را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

کد خبر: ۴۵٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha