۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
مسئولان به فکر نظام توزیع جدید باشند، نه کوپن!
وزیر اسبق صنایع مطرح کرد

مسئولان به فکر نظام توزیع جدید باشند، نه کوپن!

هاشمی طبا، وزیر اسبق صنایع درباره طرح مجلس برای بازگشت کوپن گفت: در شرایط فعلی برای کنترل و توزیع امکانات مورد نیاز و ضروری مردم باید یک نظام و سیستم جدید برقرار شود.

به گزارش بازار، مصطفی هاشمی طبا، وزیر اسبق صنایع گفت: توزیع کوپن در زمان جنگ، شرایطی را فراهم کرد تا مردم بتوانند حداقل‌های مورد نیازشان را تأمین کنند.

وی افزود: پیشنهاد مجلس این است که ما به التفاوت ریالی به مردم پرداخت شود، اما کارت‌های کوپن موجب افزایش گردش نقدینگی می‌شود و به نتیجه نهایی نخواهیم رسید.

وزیر اسبق صنایع بهترین اقدام در شرایط عادی را به تعادل رساندن عرضه و تقاضا دانست و گفت: در شرایط فعلی برای کنترل و توزیع امکانات مورد نیاز و ضروری مردم باید یک نظام و سیستم جدید برقرار شود.

هاشمی طبا تصریح کرد: مسئولان به جای اینکه به عملیاتی بودن این کار فکر کنند بیشتر به فکر راحتی خودشان هستند مثلاً در دوره دکتر احمدی نژاد یارانه نقدی دادند بعد از آن یک یارانه دیگر به عنوان معیشتی اضافه شد و الان هم کوپن را مطرح کرده‌اند، درصورتیکه این کار هم نقدینگی را بالا می‌برد و هم عدالت در تأمین نیازهای مردم برقرار نمی‌شود.

وی افزود: در حال حاضر همه امکانات برای افراد خیلی پولدار فراهم است نه همه مردم، ما شقه‌های گوسفندی در مغازه‌ها داریم، اما بسیاری از مردم ایران شاید حتی یک بار هم در سال گوشت نخورند مگر اینکه نذری باشد.

وزیر اسبق صنایع با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران گفت: وقتی ما ارز نداشته باشیم توانایی خرید کالا را نداریم، کمااینکه در حال حاضر هم بسیاری کالاها به دلیل عدم تخصیص ارز و عدم تعهدات ارزی بین واردکنندگان و بانک مرکزی ترخیص نمی‌شوند.

هاشمی طبا تصریح کرد: شرایط کنونی به هیچ وجه عادی نیست و بعد از سه سال تحریم همه جانبه آمریکا نباید شرایط را عادی دانست، ما در حال حاضر کمبود ارز و واردات داریم و میزان تولیدات صنعتی کشور به دلیل نبود امکانات اولیه وارداتی و مشکلات حمل و نقل و ترخیص و غیره کاملاً افت کرده است.

وزیر اسبق صنایع با تأکید بر لزوم ایجاد نظامات توزیع صحیح و قیمت‌های ثابت تضمین شده گفت: این باعث می‌شود که حداقل زندگی و معیشت مردم تامین شود وگرنه میلیون‌ها نفر از مردم ایران هم مانند هند خواهند شد که البته الان هم این مشکل را داریم.

کد خبر: ۴۵٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha