۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳
مجتمع گازی پارس جنوبی برای تامین گاز پایدار در زمستان آماده می‌شود
با تکمیل تعمیرات اساسی؛

مجتمع گازی پارس جنوبی برای تامین گاز پایدار در زمستان آماده می‌شود

بوشهر- برنامه‌های تعمیرات اساسی مجتمع گاز پارس جنوبی آخرین مراحل خود را پشت سر می‌گذارد تا این مجتمع عظیم گازی آماده تامین گاز پایدار در فصل زمستان باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، برنامه تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های پارس جنوبی گامی بسیار مهم و اساسی در راستای تامین گاز پایدار در فصل زمستان است که این برنامه‌های تعمیراتی در همه پالایشگاه‌ها انجام شده است.

آخرین مرحله از برنامه‌های تعمیرات اساسی در مجتمع گاز پارس جنوبی، مربوط به تعمیرات اساسی فازهای ۱۵ و ۱۶ است که هم‌اکنون توسط تیم‌های عملیاتی در حال انجام است.

رئیس تعمیرات پالایشگاه ششم پارس جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تعمیرات اساسی فازهای ۱۵ و ۱۶ با مشارکت و همراهی تیم‌های پشتیبانی ستادی و تیم‌های عملیاتی پالایشگاهی در دست اجرا است.

احمد نصیری تامین پایدار گاز در فصل زمستان را به عنوان مهم‌ترین هدف اجرای تعمیرات اساسی در این پالایشکاه عنوان کرد و ادامه داد: تعمیرات اساسی امسال با استفاده از ظرفیت و توان نیروها و متخصصان مجتمع گازی پارس جنوبی اجرا می‌شود.

پالایشگاه ششم پارس جنوبی (فازهای ۱۵و ۱۶) در شرقی ترین نقطه مجموعه پالایشگاه های پارس جنوبی در منطقه عسلویه قرار دارد.

فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی به منظور تولید روزانه ۵۶.۶ میلیون متر مکعب گاز غنی، تولید روزانه ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، تولید سالانه ۱.۰۵ میلیون تن گاز مایع(پروپان و بوتان)، تولید سالانه یک میلیون تن اتان به منظور تامین خوراک واحدهای پتروشیمی و تولید روزانه ۴۰۰ تن گوگرد ساخته شده است.

این پالایشگاه دارای دو سکوی دریایی جمعا شامل ۲۲ حلقه چاه در فاصله ۱۱۵ کیلومتری ساحل عسلویه، دو رشته خط لوله ۳۲ اینچ دریایی انتقال گاز به طول تقریبی (هر خط) ۱۱۵ کیلومتر و دو خط لوله ۴ اینچ دریایی جهت انتقال محلول گلایکول به طول تقریبی(هر خط) ۱۱۵ کیلومتر است.

عملیات احداث پالایشگاه ششم پارس جنوبی (فازهای ۱۵و ۱۶) از دیماه ۱۳۸۵ آغاز شد و این پروژه در دی ماه ۱۳۹۴ به طور رسمی راه اندازی شد.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در تعمیرات اساسی جاری با انجام تعویض مولکولارسیو جاذب‌های ردیف ۴ گازی، تعویض فیلترهای کوالیسر، بازرسی تجهیزات اصلی؛ شستشوی تانک و مسیر امین،کالیبراسیون شیرهای ایمنی و تعمیر شیرالات معیوب،رفع عیب و راه اندازی پکیج‌های واحد ۱۳۲ به جا مانده از طرح، انجام اصلاحات لازم بر روی سیستم نمونه گیری آنالایزرها و راه اندازی آنها،علاوه بر رفع موانع تولید پایدار در فصل زمستان گامی موثر در راستای بهبود شاخصهای استراتژیک نیز برداشته می‌شود.

کد خبر: ۴۵٬۲۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha