۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
ترمز صعود قیمت طلا فعلا کشیده شد!
دلار ۳۹۰ تومان کاهش یافت

ترمز صعود قیمت طلا فعلا کشیده شد!

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: کاهش ۳۹۰ تومانی قیمت دلار در بازار آزاد موجب شد تا روند صعود قیمت طلا و انواع سکه متوقف شود.

محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امروز قیمت اونس با افزایش سه دلاری نسبت به آخرین روز کاری بازار طلا در هفته گذشته به ۱۸۹۹ دلار رسید ولی این امر به دلیل کاهش قیمت دلار نتوانست منجر به گران شدن قیمت طلا و انواع سکه شود.

وی افزود: امروز قیمت هر دلار در بازار آزاد به ۲۹ هزار و ۵۶۰ تومان رسیده است که در مقایسه با روز پنجشنبه کاهش ۳۹۰ تومانی را نشان می دهد و همین امر موجب شده تا روند صعودی قیمتها در بازار طلا فعلا متوقف شود.

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر گفت: در حال حاضر قیمت هر قطعه تمام سکه طرح قدیم ۱۴ میلیون تومان و قیمت هر قطعه تمام سکه طرح جدید ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است که در مقایسه با آخرین روز کاری بازار طلا در هفته گذشته قیمت تمام سکه طرح قدیم ۲۰۰ هزار تومان و نرخ تمام سکه طرح جدید ۳۰۰ هزار تومان ارزانتر شده است.

کشتی آرای تصریح کرد: امروز هر قطعه نیم سکه با قیمت ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، هر قطعه ربع سکه با قیمت پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی با قیمت دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود که در مقایسه با قیمت این سکه ها در روز پنجشنبه هفته گذشته قیمت نیم سکه تغییری نکرده اما نرخ ربع سکه ۱۰۰ هزار تومان افزایش و نرخ هر قطعه سکه گرمی ۳۰ هزار تومان ارزانتر شده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر مثقال طلا با قیم پنج میلیون و ۸۲۵ هزار تومان و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار با قیمت یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۷۰۰ تومان خرید و فروش می شود که در مقایسه با روز پنجشنبه به ترتیب قیمت هر مثقال طلا ۲۷ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای خام ۱۸ عیار شش هزار تومان گرانتر شده است.

چرا سکه ارزان شد!؟
رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر درباره دلایل کاهش قیمت انواع سکه در بازار ایران اظهار کرد: کاهش ۳۹۰ تومانی قیمت دلار یکی از دلایل اصلی افت نرخ در بازار سکه است و این عامل در قیمت ها به مراتب بیشتر از افزایش سه دلاری قیمت اونس اثر گذار بوده است.

وی درباره وضعیت بازار طلا در ایران و جهان طی روزهای آینده خاطرنشان کرد: در روزهای آتی بازار طلا در دنیا متاثر از عوامل مختلف تغییرات زیادی را تجربه خواهد کرد که یکی از این عوامل شرایط اقتصادی و سیاسی آمریکا و حتی شرایط جسمانی رئیس جمهوری این کشور است.

کد خبر: ۴۵٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha