۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
توقف پرواز ایرلاین های ایرانی به ترکیه از امشب/ سرگردانی مسافران بلیط به دست در فرودگاه امام
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در گفتگو با بازار خبر داد

توقف پرواز ایرلاین های ایرانی به ترکیه از امشب/ سرگردانی مسافران بلیط به دست در فرودگاه امام

اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی از توقف پرواز ایرلاین های ایرانی به همراه مسافر به ترکیه از امشب خبر داد و گفت: دارندگان بلیط پرواز به استانبول برای استرداد بلیط خود به آژانس های هواپیمایی مراجعه کنند و یا منتظر آغاز پروازها بمانند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: داستان توقف و آغاز پرواز ایرلاین های ایرانی به ترکیه ظاهرا تمامی ندارد. طی هفت ماه گذشته بارها آغاز پرواز ایرلاین های ایرانی به ترکیه و سپس توقف پروازها در رسانه های ایرانی و سپس در سایت های مربوط به شرکت هواپیمایی ترکیه منتشر و اعلام شده است. آخرین باری که اعلام شد مسیر پرواز ایرلاین های ایرانی به ترکیه بازگشایی مجدد شده است به اول مهر ماه باز می گردد.  

بازگشایی مجدد در اول مهر ماه با وساطت وزارت امور خارجه به موضوع پرواز مستقیم به ترکیه باعث شد تا مقامات ارشد سازمان هواپیمایی کشوری هر چه سریعتر مشکل عدم پرواز مستقیم به این کشور را بررسی و حل و فصل کنند. علیرغم اینکه قرار شد تا هواپیمایی ماهان چهار پرواز مستقیم را به این کشور در دستور کار خود قرار دهد و مقرر شد تا سایر شرکت ها و ایرلاین های ایرانی نیز بعد از مدتی پروازهای خود را به این کشور از سر بگیرند توقف پروازها به این کشور از امشب باز هم معادلات این شرکتها را به هم زد.

اگر چه این توقف پروازها تنها مختص ایرلاین های ایرانی نیست و سایر شرکتها هواپیمایی از افغانستان و عراق نیز مشمول این محدودیت پروازی از سوی شرکت هواپیمایی ترکیه شده اند اما این اقدام موجب برخی مشکلات برای خریداران بلیط هواپیما در ایران شده است.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بازار با اشاره به اینکه از امشب پرواز ایرلاین های ایرانی به ترکیه با مسافر ممنوع است گفت: شرکت هواپیمایی ترکیه اعلام کرده است که از امشب توقف پرواز ایرلاین های ایرانی به همراه مسافر به ترکیه را اعمال خواهد کرد. در این ابلاغیه آمده است که پروارها می تواند به صورت خالی و آنهم برای بازگرداندن مسافران ایرانی باشد.

قرار است پروازها به ترکیه فعلا به صورت بکسر خالی باشد و شرکت هواپیمایی ترکیه اعلام نکرده است که مدت زمان این محدودیت ها چه زمانی به پایان خواهد رسید

وی با اشاره به اینکه این ابلاغیه فقط مختص ایران نیست و شرکتهای هواپیمایی افغانستان و عراق نیز این محدودیت ها را خواهند داشت اظهار داشت: قرار است پروازها به ترکیه فعلا به صورت بکسر خالی باشد و شرکت هواپیمایی ترکیه اعلام نکرده است که مدت زمان این محدودیت ها چه زمانی به پایان خواهد رسید.

اسعدی سامانی در پاسخ به این پرسش که برخی از مسافران ایرانی بلیط پرواز دارند و در فرودگاه امام(ره)  سرگردان هستند. این مسافران چه کاری باید انجام دهند؟ اظهار داشت: مسافران یا باید بلیط خود را مسترد کنند و یا اینکه بلیط خود را مگه دارند تا پروازها مجددا از سر گرفته شود.

شرکت هواپیمایی ترکیه زمان دقیقی برای توقف پروازها اعلام نکرده است

دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی با تاکید بر اینکه به هر حال احتمال اینکه پروازها مجددا بازگشایی شود اما زمان آن مشخص نیست تاکید کرد: شرکت هواپیمایی ترکیه زمان دقیقی برای توقف پروازها اعلام نکرده است.

جابجایی مسافران ایرانی با ایرلاین قطرایرویز
اسعدی سامانی در پاسخ به این پرسش که احتمال دارد که مجددا ایرلاین قطرایرویز مسافران ایرانی علاقمند به سفر ترکیه را همانطور که ماههاست انجام می دهد جابجا کند؟ گفت: در حال حاضر پرواز قطرایرویز به ترکیه می تواند مثل گذشته که به دوحه رفته و سپس به استانبول می رود انجام شود.  

پیشتر گفته شد بود که مافیای پروازها باعث شده تا برخی ایرلاین ها از این موقعیت نهایت استفاده را برده و قیمت بلیط های نجومی را به مسافران تحمیل کنند. قیمت بلیط پرواز به ترکیه با هواپیمایی قطرایرویز به ۱۰۰ میلیون تومان هم رسیده بود.

کد خبر: ۴۵٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Haniyeh IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
      0 0
      با سلام حدودا نمی دونید که چه تاریخی راه باز میشه