۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
 دستیارهای صوتی راهی برای سفارش مشتریان/ قابل اعتماد بودن سایتهای خرید، فاکتوری مهم نزد مشتریان
چگونگی جلب مشتریان توسط خرده فروشی‌ها

دستیارهای صوتی راهی برای سفارش مشتریان/ قابل اعتماد بودن سایتهای خرید، فاکتوری مهم نزد مشتریان

این روزها مصرف کنندگان تا آنجا که امکان دارد از خرید فیزیکی پرهیز می کنند. در همین راستا خرده فروشی ها می توانند از فناوری‌ها و ابزارهای دیجیتالی به منظور جلب مشتریان و در عین حال رونق فروش خود بهره ببرند.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «پیمنتس» در گزارشی به نحوه جذب مشتریان و در عین حال ابزارهای آنلاین توسط خرده فروشی ها پرداخته است: بیش از ۱۰۰ میلیون مشتری در ایالات متحده از زمان ابتلا به بیماری همه گیر، از خرید حضوری در فروشگاه ها به خرید آنلاین روی آورده اند و ۸۳ درصد آنها حتی پس از این بحران قصد دارند به خرید از خرده فروشانی که به این شیوه خرید می کردند، ادامه دهند. به عبارت دیگر، بیش از ۸۳ میلیون خریدار تجارت الکترونیک جدید وجود دارد که صاحبان کسب و کار فرصت دارند آنها را به مشتریان بلند مدت تبدیل کنند.

اما سوال این است: خرده فروشان برای جلب مشتریان چه کاری باید انجام دهند؟

فاکتورهای بی شماری وجود دارد که مصرف کنندگان هنگام جستجو در سایت های تجارت الکترونیکی جدید به دنبال آنها می گردند - عواملی که می توانند به آنها کمک کنند تا تصمیم بگیرند آیا به اندازه کافی برای خرید محصولاتشان به فروشندگان الکترونیکی جدید اعتماد کنند یا خیر. بسیاری از مصرف کنندگان برند های پرداخت شناخته شده ای مانند Google Pay و Amazon Pay را نشانه قابل اعتماد بودن می دانند، در حالی که دیگران در هنگام تصمیم گیری برای خرید از آن به کیفیت کلی سایت نگاه می کنند. برخی دیگر ترجیح می دهند فقط از سایتهایی که دوستان و خانواده آنها توصیه کرده اند خرید کنند و دیگران همه این عوامل و موارد دیگر را در نظر می گیرند.

متقاعد کردن مصرف کنندگان برای کلیک بر روی دکمه «خرید» می تواند فقط اولین قدم باشد. چراکه بسیار مهم است که مدیران کسب و کار اطمینان حاصل کنند که مشتریان از تجربه اول خریدشان از زمان کلیک بر روی دکمه خرید تا زمان تحویل، راضی بوده اند.

سایت پیمنتس براساس گزارش تحت عنوان «The Digital Shift: Consumer Trust Playbook»، با نگاهی دقیق به راه های بی شماری که همزمان با بیماری همه گیر باعث تغییر رویکرد مشتریان به تجارت دیجیتال و در نحوه تعامل خرده فروشان شده، را مورد بررسی قرار داده است و اینکه چگونه خرده فروشیها می توانند اطمینان حاصل کنند که تجربه مناسب خرید دیجیتال را به مشتریان خود ارائه می دهند و در عین حال که باید دانست انجام هر دو مورد برای حفظ مشتری های جدید در طول همه گیر و فراتر از آن حیاتی است.

تلاش سایت های تجارت الکترونیکی برای افزایش توانایی دیجیتالی 
این در حالی است که بسیاری از صاحبان کسب و کارها برای دیجیتالی کردن عملیات خود و افزایش فروش در میانه راه هستند، اما هیچ رویکرد واحدی در مورد چگونگی انجام کار توسط آنها وجود ندارد. از طرفی برخی از خرده فروشان سالهاست که سایتهای تجارت الکترونیکی دارند و به سادگی در تلاشند تا توانایی دیجیتال خود را افزایش دهند، در حالی که برخی دیگر در اول راه هستند. این امر باعث می شود بسیاری از افراد درباره اقدامات خاصی که باید برای بهینه سازی عملیات خود با توجه به شرایط خاص خود انجام دهند، در سردرگمی به سر ببرند.

در حالی که هر کسب و کاری دید متفاوت دارد، با این حال دیدگاه های خاصی است که همه می توانند از آنها برای راهنمایی تحولات دیجیتالی و استراتژی‌های حفظ مشتری استفاده کنند. یکی تهیه کانال هایی است که از طریق آنها مشتریان می توانند در زمان واقعی با کارمندان تعامل داشته باشند. این ممکن است به معنای داشتن چت های ویدئویی زنده از خانه باشد، یا ممکن است به معنای ارائه تورهای مجازی راهنمای فروشگاهی باشد که مصرف کنندگان می توانند به صورت آنلاین برنامه ریزی کنند. چنین ویژگی هایی می تواند هدف دوگانه ارائه دسترسی دیجیتالی به محصولات خرده فروشان به مشتریان و حمایت از ارتباط انسانی ایجاد شده بین مشتریان و همکاران فروشگاه را تأمین کند - نوعی ارتباط که مصرف کنندگان عادت دارند در هنگام خرید حضوری از فروشگاهها استفاده کنند.

قانون کلی دیگری که خرده فروشی ها می توانند استفاده کنند، ارائه ویژگی های دیجیتالی است به طوری که از آن جمله می توان به استفاده از یک برنامه ویژه تلفن همراه یا اجرای ویژگی های دستیار صوتی اشاره کرد- ابزاری که می تواند مشتریان را قادر به برقراری ارتباط همزمان با مجموعه گسترده ای از محصولات و خدمات کند.

در واقع استفاده از برنامه های تلفن همراه که از قابلیت دستیار صوتی پشتیبانی می کنند، می تواند به ویژه ابزار ترکیبی قدرتمند برای فروشندگان مواد غذایی محسوب شود. تحقیقات نشان می دهد که ۳۵ درصد از کل مصرف کنندگان علاقه مند به استفاده از دستیار صوتی برای سفارش ناهار هستند و بسیاری دیگر مایلند از آنها برای سفارش سایر گزینه ها مثل فست فودها و بسته بندیهای غذایی استفاده کنند. بنابراین با بهر بردن از فناوری هایی از این دست و بسیاری دیگر می توانند تا حدی اطمینان حاصل کنند که مشتریان از تجربه خرید آنلاین بی نظیر و لذت بخشی که انتظار دارند برخوردار می شوند.

کد خبر: ۴۵٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha