۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
الگوی جدید توسعه‌ای در کشور اجرا می‌شود/ هماهنگی برای تامین ارز
وزیر صمت اعلام کرد:

الگوی جدید توسعه‌ای در کشور اجرا می‌شود/ هماهنگی برای تامین ارز

شیراز– وزیر صمت گفت: الگوی توسعه‌ای جدید در وزارت صمت از روستاها شروع می‌شود زیرا در گذشته نتیجه این برنامه‌ریزی را در روستای قلعه گنج خراسان رضوی دیده‌ایم.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا رزم حسینی ظهر جمعه در جلسه با نماینده ولی فقیه در فارس و جمعی از اعضای مجمع نمایندگان استان فارس گفت: الگویی که برای توسعه در نظر داریم از روستاها شروع می‌شود که در گذشته در «قلعه گنج» خراسان رضوی آزمایش شده و بسیار موفق بود به طوری که ظرف مدت چند ماه بیکاری در منطقه ۵۰ درصد کاهش یافت و این الگو در سراسر کشور به زودی اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما می‌خواهیم تمام ارکان اثرگذار در تولید، شامل مثلث نمایندگان مردم در مجلس، مسئولان اجرایی استانی و شهرستانی و سرمایه گذاران در یک برنامه توسعه مشخص تجمیع شوند.

وزیر صمت با یادآوری اینکه اگر اجرای چنین الگویی را ۲۰ سال قبل آغاز کرده بودیم، امروز شاهد وجود ۲۵ میلیون حاشیه‌نشین در کشور نبودیم، تصریح کرد: پول کالایی باشعور است و زمانی که بفهمد یک منطقه برای سرمایه گذاری امن است، خودش به آنجا سرازیر می‌شود.

رزم حسینی ادامه داد: بانک‌ها منابع فراوانی در اختیار دارند و وادار کردن آن‌ها به واگذاری این منابع نیز جز برنامه‌های وزارت صنعت و معدن و تجارت است همچنین سپرده‌های بانکی نیز ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه استان فارس است زیرا درحال حاضر مجموع سپرده‌های بانکی فارس بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است و از این حیث، رتبه چهارم کشور را در اختیار دارد.

وی با اشاره به وضعیت بازرگانان و صادرکنندگان نیز گفت: هماهنگی های لازم را رئیس جمهور و بانک مرکزی در خصوص تامین ارز هماهنگی های لازم انجام شده و توافقاتی نیز به دست آمده است.

کد خبر: ۴۵٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha