۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳
اعتبارات عمرانی استان تهران متناسب ظرفیت آن نیست
وزیر راه و شهرسازی:

اعتبارات عمرانی استان تهران متناسب ظرفیت آن نیست

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از محدودیت منابع اعتباری استان تهران گفت: این نگاه که استان تهران، استان برخورداری است موجب شده در توزیع اعتبارات استانی و ملی، همواره نوعی محرومیت برای این استان وجود داشته باشد.

به گزارش بازار، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از طرح‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران افزود: در استان تهران همواره مشکلات زیادی وجود دارد چراکه نگاه برخورداری به تهران، سبب نوعی محرومیت اعتباری شده، در حالیکه با این حجم تردد خودروها و تعداد قابل توجه ساکنان، اعتبارات استانی نیاز به افزایش ظرفیت دارد.

وی اضافه کرد: از بدو حضور در وزارت راه و شهرسازی همواره از وضعیت نامناسب راه‌های استان تهران به شدت شاکی بودم و از مسئولان راهداری و استانی درخواست بهبود این وضعیت را داشتم.

اسلامی گفت: اقدامات گسترش ظرفیت و توسعه استان تهران در دو زمینه دنبال شد که یکی ساخت و دیگری افزایش ظرفیت‌های موجود بود و در این زمینه قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال افتتاح شد و همچنین افزایش ظرفیت در جاده هراز، چالوس و فیروزکوه نیز سبب شد، در سال ۹۸ مردم در مسیرهای استان روان تر، تردد کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ادامه اتوبان همت نیز در روان سازی ترافیکی گشایش ایجاد کرد و کمربندی سوم تهران هم که برای ساخت آن ۲۲۰ کیلومتر راهسازی صورت گرفته، پاییز امسال با حضور رئیس جمهور بصورت ویدئوکنفرانس افتتاح می‌شود.

وی گفت: کمربندی سوم به طول ۱۵۷ کیلومتر آبیک قزوین را به چرمشهر در ورامین متصل خواهد کرد و نقش مهمی در کاهش ترافیک ورودی به استان‌های البرز و تهران خواهد داشت و می‌تواند بخش مهمی از ترافیک عبوری را از ترافیک محلی جدا کرده و نقش مهمی در ترانزیت بین المللی در کریدور شرقی - غربی کشور داشته باشد.

اسلامی افزود: در بخش دیگری از فعالیت‌های توسعه‌ای که شامل بخش نگهداری و بهبود وضعیت راههاست نیز، یک قطعه آزاردهنده از پل سیمان تا پل شهرک واوان در اتوبان قم به لحاظ کیفیت غیرقابل بود که نیاز به گسترش ظرفیت دارد که دستورات آن داده شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به منظور ایمن سازی راه‌ها باید ترافیک عبوری و محلی را از یکدیگر تفکیک کنیم، ادامه داد: تقاطع غیرهمسطح شهر قدس امروز افتتاح شد و بهسازی جاده هراز که تونل امامزاده هاشم آن، بیشتر به تونل وحشت شباهت داشت، ایمن سازی و به سازی شد.

کد خبر: ۴۴٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha