۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
تولید ۶۰ درصد سوخت خودروها توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص)

تولید ۶۰ درصد سوخت خودروها توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص)

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) با اشاره به اینکه این قرارگاه در پیشانی جنگ اقتصادی کشور قرار دارد، گفت: امروز ۶۰ درصد سوخت خودروهای سبک و سنگین کشور توسط این نهاد تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بازار، سردار سعید محمد عصر دوشنبه در مراسم تجدید میثاق کارکنان قرارگاه سازندگی خانم الانبیا(ص)  اظهار داشت: ۴۰ درصد بنزین و ۲۰ درصد نفت و گاز کشور توسط پالایشگاه ساخته شده توسط جوانان فعال در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) تولید می شود.

وی ادامه داد: زمانی دشمنان کشور با تحریم بنزین به دنبال فشار بر اقتصاد کشور بودند ولی با تلاش جوانان این مرز و بوم امروز ایران اسلامی در حال تبدیل به یکی از کشورهای صادر کننده بنزین است.

به گفته او، روزانه ۱۵۰ میلیون متر مکعب از گاز مصرفی مردم در خانه هایشان توسط این قرارگاه در ۶ فاز از منطقه پارس جنوبی تولید می شود.

وی ادامه داد: قرارگاه سازندگی خانم الانبیا(ص) با احداث چهار هزار کیلومتر راه آهن ۳۵ درصد خطوط ریلی کشور و ۶۰ درصد مترو شهرهای مختلف کشور را احداث کرده است.

محمد با اشاره به اینکه ۵۵ درصد سدها و مخازن آبی کشور توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) ساخته شده است، ابراز کرد: ایران اسلامی در زمان پهلوی  برای ساخت سد وابسته به کشورهای آمریکا، ایتالیا و کانادا بود که بسیاری از سدهایشان نیز مانند سد لار مشکلات فنی فراوان داشت.

کد خبر: ۴٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha