۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
ب‌ام‌و از کدام تایرها بیشتر استفاده می‌کند؟
تایرهای سفارشی برای باواریایی‌ها جسور

ب‌ام‌و از کدام تایرها بیشتر استفاده می‌کند؟

شرکت‌های خودروساز مطرح برای محصولات با عملکرد بالای خود «پرفورمنسی» سفارش‌های خاص را به تایرسازهای معروف جهان می‌دهند.

بازار؛ گروه خودرو: زمانی که بحث یک خودرو با عملکرد بالا به میان می‌آید، باید از موتور که قلب تپنده آن را تشکیل می‌دهد تا سیستم انتقال قدرت و در نهایت آخرین بخش سیستم انتقال قدرت که به نوعی حرکت خودرو بر آن وابسته است، شاهد مدل متفاوت و متمایزی باشیم.
تایر به عنوان آخرین بخش سیستم انتقال قدرت، همواره در عملکرد خودرو تاثیر بسزایی داشته و به همین منظور، شرکت‌های خودروساز مطرح برای محصولات با عملکرد بالای خود «پرفورمنسی» سفارش‌های خاص را به تایرسازهای معروف جهان می‌دهند.
باتوجه به اینکه مدیر بخش واحد M پاور ب‌ام‌و سال گذشته اعلام کرده بود تا پایان سال ۲۰۲۰ بیش از ده مدل محصول M را به جهان معرفی می‌کند، از اواخر سال گذشته میلادی تا چندی پیش شاهد معرفی چند مدل M۸ کوپه، کانورتیبل، M۸ گرن کوپه، مدل‌های M کامپتیشن آن‌ها، X۶ M، X۶ M کامپتیشن، X۵ M، X۵ M کامپتیشن، X۳ M، X۳ M کامپتیشن، X۴ M، X۴ M کامپتیشن، X۲ CS، M۵ کامپتیشن و X۷ M۵۰i، M۳۴۰i و به تازگی دو مدل M۳ و M۴ بودیم.

باتوجه به آنکه شرکت ب‌ام‌و، تمامی موارد را فراهم آورده تا این محصولات با عملکرد بالا، هیچ چیز کم نداشته باشند، بر این اساس تایرهای سفارشی از دو شرکت مطرح و صاحب تکنولوژی در زمینه طراحی و تولید تایر را تامین می‌کند. شرکت میشلن که تولیدکننده برتر تایر در جهان واقع در فرانسه و دیگری به موازات آن برای رقابت جدی‌تر، پیرلی تولیدکننده بهترین تایر جهان در ایتالیا، وظیفه تدارکات تایرهای ب‌ام‌و را برعهده دارند.
در مدل‌های چون M۸  و M۸ کامپتیشن کوپه و کانورتیبل و حتی نسخه چهاردر آن گرن کوپه از تایرهای سفارشی پیرلی پی‌زیرو استفاده شده است. بنابر اساس تست‌های متعدد از خودرونویسان موتورترند و کاراند درایو، M۸ به لطف سیستم پایداری دینامیکی خود و بهره گرفتن از چنین تایرهای، پایداری بهتری را با درصد اصطکاک عالی و ضریب کشش ۵۷ به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر مدل‌های چون  سری ۶ گرن توریسمو، M۳۴۰i تورینگ و بلندقامت فول‌سایز باواریایی‌ها یعنی X۷ M۵۰i از تایرهای سفارشی پیرلی پی‌زیرو استفاده شده است. اما از آنجا که شرکت تایرسازی فرانسوی میشلن طیف گستردهی از تایرهای باعملکرد بالا را در اختیار اسپرت‌سازان می‌گذارد، با دو مدل Pilot Sport ۴ S و Pilot Super Sport جایگاه ویژه‌ای را در تملک خود دارد.

بنابراین در مدل‌های جدید خودروهای باعملکرد بالای ب‌ام‌و چون M۳، M۴ و نسخه‌های M کامپتیشن این دو خودرو از تایرهای سفارشی  Pilot Super Sport استفاده شده که در مدل‌های X۶ M، X۶ M کامپتیشن، X۵ M، X۵ M کامپتیشن، M۵ کامپتیشن، X۳ M، X۳ M کامپتیشن، X۴ M و  X۴ M کامپتیشن از Pilot Sport ۴ S بهره گرفته شده که ضریب کشش حرکتی را تا بیش از ۶۲ درصد بهبود می‌بخشد. ضمن آنکه مدل دیگر از تایرهای فوق عملکردی میشلن وجود دارد و با نام Pilot Sport Cup۲ شناخته می‌شود که تا ۶۵ درصد کشش حرکتی را بهبود داده و شرکت ب‌ام‌و به همین منظور در مدل M۲ CS خود از آن سود جسته است.

کد خبر: ۴۴٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha