۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
پیش‌بینی برداشت ۳ هزار تن عسل از زنبورستان های خراسان شمالی
مدیر طیور و زنبورعسل در خراسان شمالی خبر داد

پیش‌بینی برداشت ۳ هزار تن عسل از زنبورستان های خراسان شمالی

بجنورد- مدیر طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برداشت عسل از زنبورستان های این استان آغازشده و پیش‌بینی می‌شود که امسال بیش از سه هزار تن عسل از این زنبورستان ها برداشت شود.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، علیرضا صادق اظهار می‌دارد: سال گذشته از سطح زنبورستان‌های این استان دو هزار و ۹۰۰ تن عسل تولیدشده بود که در مقایسه با سال ۹۷ ، ۳۱ درصد افزایش داشت.

وی افزود: بر اساس سرشماری انجام‌شده در سال گذشته، ۲۰۵ هزار و ۵۸۵ کلنی در زنبورستان‌های این استان وجود دارد.

مدیر طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: بر این اساس تعداد یک هزار و ۹۶۵ نفر بهره‌بردار در این استان در حوزه تولید عسل و سایر فراورده‌های آن فعالیت دارند که یک هزار و ۹۳ نفر نیز به‌عنوان کارگر در این زنبورستان‌ها مشغول به کار هستند.

توزیع دو هزار تن شکر
صادق همچنین از توزیع دو هزار و ۱۰۰ تن شکر باقیمت مصوب تنظیم بازار بین زنبورداران این استان خبر داد و گفت: این میزان شکر در بین شرکت‌ها و اتحادیه‌های زنبورداران توزیع‌شده تا در اختیار تولیدکننده‌های عسل قرار بدهند.

مدیر طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: خروج از تک‌محصولی و توجه به توسعه تولید سایر فراورده‌های زنبورعسل از قبیل ژله رویال، گرده گل و زهر زنبور گسترش زنبورستان ها از برنامه‌های این سازمان برای امسال و سال‌های آینده است.

وی اظهار داشت: تنوع گونه‌های گیاهی، استفاده از شیوه‌های ارگانیک برای مبارزه با بیماری‌ها، تولید عسل بدون تغذیه شکر و مدیریت صحیح زنبورستان ها را از عوامل تولید عسل کیفی و مرغوب برشمرد.

کد خبر: ۴۴٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha