۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
اراضی زراعی آذربایجان ‌شرقی بالغ بر یک ‌میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ شرقی:

اراضی زراعی آذربایجان ‌شرقی بالغ بر یک ‌میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار است

تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ شرقی گفت: اراضی زراعی آذربایجان ‌شرقی بالغ بر یک ‌میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار است.

به گزارش خبرنگار بازار، اکبر فتحی در جلسه کارگروه  نظام نوین ترویج در تبریز گفت: جلسات ستاد پشتیبانی مروجین کشاورزی صرفاً جلسه تنظیم و ارائه آمار و ارقام نیست آمار مبنا و ملاک برنامه‌ریزی است اما این امر باید یکبار برای همیشه حل و فصل و پایان یابد و موارد و مسائل مربوط به ستاد پشتیبانی مروجین در این جلسات مطرح و برای آنها راهکارهای کارشناسی ارائه گردد.  

وی، برنامه‌ریزی جهت مدیریت یکپارچه اراضی (مدیریت و استفاده بهینه از اراضی)، مدیریت بهینه اراضی کشاورزی و اراضی منابع ملی، ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی تصرفی سنواتی و اختلافی، صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی را از جمله اهداف اجرای طرح کاداستر (اطلاعات توصیفی و حقوقی) دانست و یادآور شد: از دیگر اهداف این طرح شناسنامه‌دار کردن اراضی کشاورزی، فراهم شدن بستر پایش و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، بسترسازی جهت تعیین الگوی کشت، بهره‌برداری بهینه و افزایش تولید محصولات کشاورزی، برنامه‌ریزی به منظور یکپارچه‌سازی اراضی و  افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی، بسترسازی جهت تحقق اهداف دولت الکترونیک در بخش کشاورزی است.

فتحی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: مبنای آماری سامانه پهنه‌بندی است و باید فرآیند افزایش و یا کاهش آمار و اعداد منطبق با این سامانه باشد.

وی متذکر شد: برای انجام به موقع و صحیح سیاست‌های بخش کشاورزی باید بررسی دقیق و محکمی از عملکرد مروجین و کارشناسان پهنه در دست باشد، با بررسی دقیق عملکرد مروجین کشاورزی باید به‌صورت منطقی و تخصصی تقسیم کار در بین کارشناسان انجام شود.

وی ادامه داد: باید از استعدادها و ظرفیت‌های نهفته در کارشناسان پهنه و مروجین کشاورزی نهایت استفاده را در راستای افزایش بهره‌وری تولید و توسعه بخش کشاورزی به عمل آورد.

کد خبر: ۴٬۴۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha