۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
ارائه کمک هزینه معیشتی به ۷۵ هزار هنرمند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

ارائه کمک هزینه معیشتی به ۷۵ هزار هنرمند

صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارائه کمک هزینه معیشتی به ۷۵ هزار هنرمند عضو صندوق هنر خبر داد.

به گزارش بازار، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با همکاری سازمان برنامه و بودجه ۱۲۰ میلیارد تومان برای ارائه کمک هزینه معیشتی به اعضای صندوق هنر اختصاص یافته است.

وی با اشاره به خسارت‌هایی که بخش فرهنگ و هنر از زمان شیوع کرونا متحمل شده است، افزود: ۶۰ تا ۹۰ درصد از درآمدهای بخش هنر در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته و جبران این خسارت‌ها از جمله تلاش‌های ماست.

صالحی گفت: تامین و پرداخت بیمه سه ماهه هنرمندان و همچنین تامین پرداخت کمک هزینه معیشتی اصحاب فرهنگ و هنر از جمله این تلاش هاست.

وی با اشاره به فعال شدن سامانه کارا به منظور ارائه تسهیلات ۱۳ درصد به هنرمندان، افزود: تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت اصحاب فرهنگ و هنر در این سامانه ثبت شده است و ثبت نام‌ها تا پایان مهر ادامه دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: حدود ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به منظور جبران این خسارات با کارمزد ۱۳ درصد به هنرمندان اختصاص یافته است.

صالحی با بیان اینکه این مبالغ خسارت‌های ناشی از شیوع کرونا را برای اصحاب فرهنگ و هنر به صورت کامل جبران نمی‌کند، گفت: تلاش ما کاهش میزان خسارت‌ها و توجه به استمرار مشاغل فرهنگی و هنری است.

وی افزود: ۲۰۰ میلیارد تومان برای ارائه وام اشتغال ۴ درصد برای هنرمندان در نظر گرفته شده است.

صالحی گفت: باتوجه به خبرهای خوش سازمان برنامه و بودجه در تامین منابع پیش بینی می‌شود تا پایان سال این وام اشتغال دو تا سه برابر افزایش یابد که کارمزد آن ۴ درصد خواهد بود.

کد خبر: ۴۴٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha