۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
۱۰۰ درصد اعتبارات آبخیزداری اردبیل جذب شده است
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل:

۱۰۰ درصد اعتبارات آبخیزداری اردبیل جذب شده است

اردبیل - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: ۱۰۰ درصد اعتبارات اختصاص یافته از محل اعتبارت صندوق توسعه ملی کشور مربوط به اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان جذب شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، شهامت هدایت مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: ۱۰۰ درصد اعتبارات اختصاص یافته از محل اعتبارت صندوق توسعه ملی کشور مربوط به اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان جذب شده است.

وی با اشاره به اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریالی اختصاص یافته به بخش آبخیزداری اظهار کرد:در طول ۱۰ ماهه سال جاری، ۲۷۰ میلیارد ریال از اعتبارات، در سطح ۲۶ حوزه آبخیز استان اردبیل و با اجرای ۷۰ بند سنگی و ملاتی هزینه شده و مابقی اعتبارات نیز در حال هزینه است.

هدایت به نقش اجرای پروژه‌های آبخیزداری در جلوگیری از فرسایش خاک، وقوع سیلاب، کاهش منابع آب زیرزمینی و هدررفت سرمایه‌های ملی اشاره کرد و افزود: اجرای هرپروژه آبخیرداری در استان منجر به افزایش سطح آب‌های زیر زمینی و پیشگیری از فرسایش خاک و اراضی مستعد کشاورزی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه آبخیزداری مهم‌ترین راهکار برای مقابله با خشکسالی است گفت: فراهم کردن زمینه رونق تولید، توسعه اقتصادی و اجتماعی، کنترل روان آب‌ها و تقویت سطح آب سفره‌های زیرزمینی از مزیت‌های اجرای طرح‌های آبخیزداری محسوب می‌شود.

وی گفت: از مهم ترین خطراتی که استان را به دلیل بی‌توجهی به حوزه آبخیزداری تهدید می‌کند از بین رفتن غنای خاک در بخش زراعت و باغ است که می‌تواند بازدهی در این بخش را با چالش روبرو کند.

کد خبر: ۴٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha