۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
واردات کالا به زنجان ۳۲ درصد کاهش دارد/ ۳۷ درصد واردات از ترکیه
مدیرکل گمرک زنجان:

واردات کالا به زنجان ۳۲ درصد کاهش دارد/ ۳۷ درصد واردات از ترکیه

زنجان- احمدی، مدیرکل گمرک زنجان واردات کالا به استان زنجان را ۱۲۰ میلیون و ۷۱۰ هزار دلار اعلام کرد و گفت: واردات کالا به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد کاهش دارد.

میرهاشم سید احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار، به صادرات کالا از گمرک استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی شش ماهه سالجاری ۹۹ میلیون و ۴۷۶ هزار دلار صادرات کالا از گمرک استان بوده است.

وی اظهار کرد: صادرات کالا از گمرک استان از نظر ارزشی بیش از ۱۹ درصد کاهش دارد و حجم کالاهای صادراتی استان در این مدت بیش از ۵۶ میلیون و ۷۷۷ هزار کیلوگرم بوده که از نظر وزنی هم نسبت به سال گذشته ۱۱درصد کاهش دارد.

مدیرکل گمرک زنجان، گفت: عمده کالاهای صادراتی استان شمش روی و ترانسفورماتور، پروفیل، مواد اولیه پلاستیکی خط تولید، پلیمر پروپیلن، شمش سرب، محصولات لبنی، کشمش و خرما، کاغذ فلوتینگ، رب گوجه‌فرنگی، مربا، مخلوط آب‌معدنی، بیسکویت، پارچه‌های نبافته، ورق آلومینیوم، شربت و شیرینی، شمش مس و اکسید روی می باشد.

احمدی واردات کالا به استان  زنجان را ۱۲۰ میلیون و ۷۱۰ هزار دلار اعلام کرد و یاد آور شد: واردات کالا به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد کاهش دارد.

وی افزود: بخش عمده کالاهای وارداتی استان زنجان خاک روی، خمیر چوب، پنبه، نخ پلی‌آمید، مصنوعات پلاستیکی، قطعات ترانسفورماتور، موتورهای الکتریکی، ماشین‌آلات خط تولید، کاغذ تحریر، قرقره، ماسوره، ورق فولادی، هگزا متیلن دی‌آمین و روغن ترانسفورماتور می باشد.

مدیرکل گمرک زنجان، تصریح کرد: بیش از ۳۷ درصد واردات استان زنجان از ترکیه است و بیشترین صادرات استان هم متعلق به این کشور است.

احمدی گفت: بیشتر کالاهای وارداتی استان زنجان ماشین‌آلات و مواد اولیه برای واحدهای تولیدی در استان است. 

کد خبر: ۴۴٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha