۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
فعالیت ۵۰۰ واحد تولید کفش در قم/ ضرورت توجه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای
در شورای راهبری خوشه کفش قم مطرح شد؛

فعالیت ۵۰۰ واحد تولید کفش در قم/ ضرورت توجه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای

قم - فراهانی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت قم با بیان اینکه کفش، کالای اول صادراتی استان قم است، گفت: حدود ۵۰۰ واحد تولید کفش ماشینی در قم فعالیت می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از شرکت شهرک‌های صنعتی قم، سرپرست این شرکت در شورای راهبری خوشه کفش قم که با حضور رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت و اعضاء انجمن کفش قم برگزار شد، اظهار داشت: هدف ما کمک به صنعت و رونق تولید است و در این مسیر همه ظرفیت‌های شرکت در خدمت توسعه صنعت کفش خواهد بود.

علیرضا میثاقی با تأکید بر پیگیری سریع مشکلات واحدهای صنعتی، گفت: مدیران شهرک‌ها و نواحی صنعتی نماینده تام الاختیار شرکت در رسیدگی و حل مشکلات واحدهای صنعتی هستند و صنعتگران عزیز جهت کاهش مراجعات خود به شرکت می‌توانند خواسته‌های خود را از طریق مدیران شهرک و معاونت‌ها و مدیر عامل شرکت مطالبه کنند.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، فروش را امری مهم دانسته و استفاده از ظرفیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای مغفول مانده در سطح کشور را فرصتی مغتنم برای احیاء این فروشگاه‌ها و توسعه بازار کفش قم دانست.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت قم و رئیس انجمن کفش ماشینی قم نیز در این جلسه ضمن آرزوی موفقیت برای سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی قم، عنوان کرد: کفش، کالای اول صادراتی استان است که در حدود ۳۰۰ واحد تولیدی زیر نظر اتحادیه و ۲۰۰ واحد خارج از این مجموعه با اشتغالی بالغ بر ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند.

ابوالفضل فرهانی افزود: این خوشه از اهمیت بالایی در صادرات و اشتغال استان دارد که البته در زمینه تأمین مواد اولیه و صادرات در سال اخیر دچار مشکلاتی شده است که نیازمند همراهی مسئولان جهت رفع آن‌ها دارد.

ربیعی، عامل توسعه و مشاور خوشه کفش نیز بیان کرد: خوشه کفش قم و ادامه مسیر توسعه توسط انجمن پس از برنامه سه ساله توسعه می‌تواند به عنوان یک الگوی مناسب در کشور مستندسازی شده و مورد بهره برداری قرار گیرد چرا که شاهد افزایش سرمایه اجتماعی، همکاری در عین رقابت و رفع حلقه‌های مفقوده مانند ایجاد کارخانه قالب سازی، تولید داخلی مواد اولیه پلی یورتان، برگزاری نمایشگاه تخصصی کفش در استان قم بوده و بازارهای جدید صادراتی نظیر پاکستان نیز اضافه شده است.

توانگر، مدیرعامل کنسرسیوم پیکما نیز گزارشی از وضعیت پیکما ارائه کرد و گفت: هدف تشکیل کنسرسیوم، رونق بازار واحدهای تولیدی کفش است و در صدد هستیم با تبلیغ در فضای مجازی، ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای و حضور در بازار کشورهای جدید نظیر پاکستان، ارمنستان و روسیه فعالیت‌های کنسرسیوم را توسعه دهیم.

همچنین اعضاء انجمن کفش نیز در این جلسه به بیان مشکلات صنعت کفش پرداخته و پیشنهادات خود را برای توسعه صنعت کفش اعلام کردند.

کد خبر: ۴۴٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha