۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
برای اولویت بندی اجرای طرح فاضلاب کرج با دادگستری مکاتبه شد
معاون شرکت آب و فاضلاب استان البرز در گفتگو با بازار:

برای اولویت بندی اجرای طرح فاضلاب کرج با دادگستری مکاتبه شد

کرج- خلیلی معاون شرکت آب و فاضلاب استان البرز پیرو گلایه شهروندان در خصوص هدایت فاضلاب منطقه حصار به رودخانه کرج، با اشاره به مکاتبه ای که با دادستان کرج انجام شده، گفت: با اعلام میزان توان اجرایی و مالی از دستگاه قضایی خواسته شده تا نسبت به تعیین اولویت مناطق کرج برای اجرای شبکه گذاری فاضلاب اقدام شود.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان البرز در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: طبق قانون تا زمانی که شرکت آب و فاضلاب در منطقه ای شبکه اجرا نکند مسئولیتی در قبال فاضلاب آن منطقه ندارد.

«عبدالرضا خلیلی» با بیان اینکه برای اجرای شبکه به یکباره نمی توان همه مناطق را هم زمان شبکه گذاری کرد، افزود: با اولویت بندی بر اساس میزان بودجه، در همه مناطق اجرای شبکه فاضلاب انجام می شود و در این راستا اعتبار و هزینه این کار باید در نظر گرفته و در توان شرکت آبفا باشد.

وی با اشاره به مکاتبه ای که با دادستان کرج انجام شده، گفت: با اعلام میزان توان اجرایی و مالی از دستگاه قضایی خواسته شده تا با همکاری و هماهنگی دستگاه هایی مانند محیط زیست و شهرداری نسبت به تعیین اولویت مناطق برای اجرای شبکه گذاری فاضلاب اقدام شود تا ما به اجرای آن بپردازیم.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان البرز با بیان اینکه طراحی نقشه شبکه جمع آوری فاضلاب حصار آماده شده و در حال آماده سازی اسناد و اجرای مناقصه هستیم افزود: فاضلابی که از منطقه حصار به رودخانه کرج رها می شود، ناشی از آب های سطحی، آشپزخانه و حمام است که هدایت این آب ها بر عهده شرکت آب و فاضلاب نیست.طبق قانون پسماندها جمع آوری این آب ها بر عهده شهرداری هاست و باید شبکه اجرا شود تا مسئولیت آن بر عهده ما قرار گیرد.

در صورت تخصیص اعتبار تا سه سال دیگر همه مناطق کرج به شبکه فاضلاب متصل می شود
وی اعلام کرد: هفته آینده در جلسه ای بین شهرداری و محیط زیست و دادگستری اولویت مناطق کرج برای اجرای شبکه تعیین می شود که حصار هم جزو این مناطق است.  

خلیلی در خصوص پیش بینی اعتبار و زمان اجرای این پروژه گفت: سالانه ۸۰ کیلومتربر اساس بودجه شرکت و از محل اعتبارات دولتی و اعتبارات درآمدی شرکت، برای شبکه گذاری فاضلاب استان اجرا می کنیم.

وی اضافه کرد: برای این ۸۰ کیلومتر با حدود نه هزارانشعاب که به ۳۰ هزار خانوار خدمات می دهد، با احتساب هزینه فاضلاب حدودا ۸۰ میلیارد تومان هزینه می شود.  

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان البرز با بیان اینکه در کرج حدود ۴۰۰ کیلومتر برای اجرای شبکه فاضلاب باقی مانده گفت: پیش بینی می شود تا پنج سال دیگر همه شهر کرج به شبکه جمع آوری فاضلاب متصل شود. البته طبق بحثی که تا حدودی به نتیجه رسیده مقرر است از محل اعتبارات متوازن ملی به ما اعتباری تخصیص داده شود و اگر این امر محقق و قطعی شود سرعت اجرای این فرآیند را افزایش داده و پیش بینی می شود تا سه سال آینده همه مناطق طبق اولویت بندی به شبکه متصل شوند.

کد خبر: ۴۴٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha