۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
شناسایی ۲ هزار واحد صنفی متخلف در گلستان/ قاچاق در صدر تخلفات
معاون بازرسی صمت گلستان خبر داد:

شناسایی ۲ هزار واحد صنفی متخلف در گلستان/ قاچاق در صدر تخلفات

گرگان- معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۶۷ هزار و ۷۸۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی سراسر استان توسط بازرسان این انجام و دو هزار و ۲۳ واحد صنفی متخلف شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گلستان، علی اصغر اصغری اظهار کرد: حضور بازرسان درسطح بازار، تشدید طرح‌های نظارتی و اجرای گشت‌های مشترک با سایر دستگاه‌های مرتبط عاملی موثر در راستای پیشگیری از وقوع تخلفات احتمالی در سطح بازار است.

وی افزود: بر اساس آمار دریافتی تعداد سه هزار و ۸۹۹ مورد گزارش و شکایات مردمی پیرامون خرید و فروش کالا و همچنین ارائه خدمات در شش ماه سال ۱۳۹۹ به ستاد خبری این سازمان گزارش شده که از این تعداد سه هزار و ۳۰۸ مورد از گزارشات مربوط به عرضه کالا و ۵۹۱ مورد از گزارشات مربوط به ارائه خدمات به شهروندان بوده است .

معاون بازرسی صمت گلستان گفت: بیشترین آمار تخلفات به ترتیب مربوط به قاچاق، اخفاء وامتناع از عرضه، عرضه خارج از شبکه، تقلب و... بود.

اصغری در ادامه با تاًکید بر اولویت رسیدگی به شکایات مردمی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه با ارائه گزارشی از آمار پرونده‌های تنظیم شده برای متخلفان اقتصادی در این مدت اشاره و بیان کرد: تعداد ۶۷ هزار و ۷۸۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی درسطح استان به عمل آمد که در این بررسی‌ها تعداد دو هزار و ۲۳ واحد متخلف شناسایی و پرونده تخلف این واحدها به ارزش بیش از ۴۱۵ میلیارد ریال تشکیل و جهت صدور رای نهایی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: همچنین ۲۶۵ مورد از پرونده‌های متشکله منجر به مصالحه و جلب رضایت گشته که شاکیان پرونده‌ها در ازای دریافت حق و حقوق قانونی، تعویض کالای معیوب و یا دریافت خدمات معوق رضایت خود را اعلام کرده و به تبع آن از تشکیل و ارجاء پرونده به ادارات کل تعزیرات حکومتی و دیگر محاکم قضایی اجتناب شد.

کد خبر: ۴۴٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha