۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
۸۰ میلیون دلار از صادرات زنجان مربوط به بخش صنعت است
رئیس صمت زنجان:

۸۰ میلیون دلار از صادرات زنجان مربوط به بخش صنعت است

زنجان- رئیس صمت زنجان بیشترین سهم صادرات استان زنجان را در بخش صنعت اعلام کردو گفت: هم اکنون ۸۰ میلیون دلار از صادرات استان در بخش صنعت صورت می گیرد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، ناصر فغفوری گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۸۴ میلیون دلار صادرات از استان زنجان صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: با احتساب مبدا تولید اقلام و کالا ها در استان ۵۲ هزار تن به ارزش ۸۴ میلیون دلار صادرات از استان زنجان صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، با اشاره به متوسط قیمت اقلام صادراتی از استان زنجان یادآور شد: متوسط قیمت صادرات تولید شده در استان هزار و 616 دلار به ازای هر تن می باشد که این میزان در سطح کشور ۲۸۶ دلار به ازای هر تن می باشد.

فغفوری تاکید کرد: با توجه به میزان پیش بینی صورت گرفته ۹۲ درصد از هدف صادراتی استان طی ۵ ماهه محقق شده است.

وی بیشترین سهم صادرات استان را در بخش صنعت اعلام کرد و اظهار داشت: هم اکنون ۸۰ میلیون دلار از صادرات استان در بخش صنعت صورت می گیرد که این میزان بالغ بر ۹۶ درصد میزان صادرات استان می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت زنجان، با اشاره به عمده اقلام صادراتی استان زنجان، افزود : شمش روی، ترانسفورماتور، میله آهنی و پروفیل، مواد اولیه پلاستیکی خط تولید و شمش سرب از جمله مهمترین اقلام صادراتی استان می باشد.

فغفوری مهمترین کشورهای مقصد صادراتی استان را ترکیه، عراق، عمان، امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان و ارمنستان عنوان کرد.

کد خبر: ۴۴٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha